پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرهاد آئیش بازیگر

حوزه/ بازیگر مطرح سینما ، تئاتر و تلویزیون گفت: ایفای نقش روحانی در سریال پرده نشین یکی از افتخارات دوران بازیگری من بوده که برایم خاطره شیرینی ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» فرهاد آییش ، عصر چهارشنبه طی سخنانی در نشست ادبی که به همت خانه کتاب قم در مجتمع سیرنگ این شهر برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ایفای نقش حاج آقا شهیدی در این سریال باعث شد که بنده حدود 5 ماه در این نقش فرو رفته و به نوعی با آن زندگی کنم.

وی افزود: این وضع به گونه ای بود که حتی در منزل لباس روحانیت بر تن می کردم و مدام در حال ذکر گفتن بودم تا بهتر بتوانم این نقش را ابتدا در درون خود باور کنم و بعد آن را برای مخاطب انبوه تلویزیون باورپذیر سازم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر همچنین اضافه کرد: حتی در این مدت کتاب و فیلم هایی که درباره روحانیت بود را نگاه می کردم تا به شناخت بهتری از روحانیون دست یابم.

وی گفت: نکته مهم دیگر این بود که بازی کردن چنین نقشی در فضای سیاسی بسیار حساس زمانه ما یک نوع واهمه و ترس را به همراه می آورد، ضمن آن که علاوه بر این باید مراقب بود که دچار کلیشه های رایج نشده و بتوانم نقش را به درستی ایفا کنم.

آییش بیان داشت: حساسیت و آن نگرانی حتی باعث شد که در دو سه هفته اول به فکر انصراف از ادامه همکاری در سریال پرده نشین بیفتم اما بعد با همفکری دوستان و افزایش شناخت خودم از روحانیت توانستم این کار را ادامه دهم و فکر می کنم که تا حدود زیادی مورد توجه مردم هم قرار گرفت.

وی افزود: حضور در این سریال و ایفای نقش حاج آقا شهیدی در کارنامه دوران بازیگری ام یکی از بهترین آثار می باشد که به آن افتخار می کنم.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین با اشاره به این که در فعالیت های هنری به دنبال خلوت خاص خود و رسیدن به یک درک و فهم شخصی از هنر بوده است، ابراز داشت: من در فعالیت های هنری به ویژه دنیای بازیگری به دنبال یک حال خوش و شعف درونی هستم و این طور نیست که حالا مثلاً بزرگترین کارگردان سینمای دنیا به من پیشنهاد کند و من بدون مطالعه و آگاهی از نقش و حس درونی ام بازی در آن را بپذیرم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha