پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان

حوزه/ شهباز حسن پور نماینده سیرجان گفت: امروزه اجاره نشینی باعث شده مردم برای پرداخت هزینه اجاره مسکن، بخش زیادی از درآمد خود را به صاحب خانه ها بدهند و همین امر باعث شده اقشار آسیب پذیر زندگی را با سختی بگذرانند.

نماینده سیرجان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سازمان ها و نهادهایی که حضرت امام خمینی(ره) برای رفع مشکلات مردم محروم تعریف کردند گفت: کمیته امداد و حساب 100 امام باقیات و صالحاتی است که از امام خمینی(ره) به یادگار مانده است.

حسن پور با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یکی از تدابیر خوب رهبر کبیر انقلاب محسوب می شود گفت: از آنجا که اهمیت این بنیاد برای همگان روشن است، با جمع آوری بیش از 160امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از دولت خواستیم حمایت جدی تری از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشد.

* روح انقلاب اسلامی دستگیری از مظلومان است

وی با تاکید بر اینکه روح انقلاب اسلامی، دستگیری از محرومان و مستضعفان است گفت: ماموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی از روستاها و احداث خانه های ارزان قیمت برای مردم کم بضاعت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز تاسف از اینکه 37سال از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد و هنوز شاهد برخی بی عدالتی های اجتماعی در کشور هستیم گفت: از جمله این بی عدالتی ها آن است، میلیونها نفر خانه ندارند، اما برخی در خانه های وسیع زندگی می کنند که فاصله بین غنی و فقیر را فرسنگ ها بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تقویت کنیم گفت: امروزه، شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها هستیم، زیرا امکانات لازم در روستاها وجود ندارد. این در حالی است ماموریت ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رفع محرومیت، از چهره روستاهاست.

* نهادهای انقلابی با کمبود بودجه مواجه اند

حسن پور با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از نهادهای انقلابی تضعیف شده اند گفت: نهادهایی همچون بنیاد مسکن و کمیته امام با اهداف خاصی شکل گرفت، اما امروزه در زمینه کمکهای بودجه ای با کم لطفی رو به رو هستند.

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، باید حرکت جدی تری را داشته باشد گفت: اگر به روستاها سری بزنید، عمق محرومیت و مشکلات را می بینید. بنابر این باید نهادهای مرتبط با روستاها تقویت شوند.

نماینده سیرجان با اشاره به اینکه خوشبختانه جمع آوری امضای حمایت از بنیاد مسکن با استقبال خوب نمایندگان مجلس روبرو شد گفت: بیش از 160 نماینده مجلس با امضای نامه ای از رئیس جمهور محترم خواستند حمایت جدی تر و بیشتر و بهتری از بنیاد مسکن داشته باشد.

وی با اعلام اینکه این درخواست نمایندگان تحویل هیات رئیسه مجلس شد گفت: مقرر گردید از تریبون مجلس خوانده شود تا به اطلاع همه مسوولان و دست اندرکاران برسد.

* نهادهای انقلابی ریشه در آموزه های دینی دارند

حسن پور با ابراز تاسف از اینکه، ظرفیتهای انقلابی نادیده گرفته می شود یا با کم لطفی رو به رو می شود گفت: متاسفانه شاهد بودیم وزارت جهاد سازندگی از بین رفت و در پی آن کارهای جهادی نیز رنگ باخت و همین مساله باعث شده در بسیاری از موارد با تنگنا رو به رو شویم، در حالی که نهادهای انقلابی، ریشه در آموزه های اسلام دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha