چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: تقریب مذاهب موجب اجرا شدن اوامر شرع مقدش و درمان بیماری طایفی گری در میان مسلمانان و جلوگیری از تجزیه منطقه می شود، تا از این طریق مسلمانان به جای کشتار یکدیگر بار دیگر با اسرائیلی ها و صهیونیست ها درگیر شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد کریمه استاد فقه الازهر اعلام کرد در چند روز آینده کمپین تقریب میان مذاهب اسلامی را راه اندازی می کند و از مذاهب شیعه، سنی و اباضی به عنوان مهم ترین مذاهب این کمپین نام برد و گفت: این کمپین قرار است پس از تاسیس نهاد تقریب مذاهب در مصر به راه بیفتد.

وی افزود: تقریب مذاهب موجب اجرا شدن اوامر شرع مقدش و درمان بیماری طایفی گری در میان مسلمانان و جلوگیری از تجزیه منطقه می شود تا از این طریق، مسلمانان به جای کشتار یکدیگر بار دیگر با رژیم غاصب اسرائیل درگیر شوند.

شیخ کریمه ادامه داد: من به همراه گروهی از مبلغان و علمای الازهر نهاد تقریب مذاهب اسلامی را در مصر به راه می اندازیم و به این دو شعار توجه داریم که:

«همکاری بر سر اشتراکات و تحمل اختلافات»

و شعار: «سخن من درست است اما ممکناست اشتباه باشد و کلام مخالف من اشتباه است و ممکن است درست باشد».

وی در مورد علما و طلاب الازهر که قرار است در تاسیس این نهاد همکاری کنند، گفت: فعلا از ذکر نام آنها خودداری می کنم، اما در روزهای آینده فعالیت ما با سخنرانی و برپایی همایش ها و نشست ها آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha