سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرآن و حدیث

حوزه/ مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار گفت: در ایام تعطیلات تابستان، کلاس های دروس عقب افتاده ، جبرانی و مربی گری قرآن و حفظ سوره های قرآن به ویژه سوره هایی که در تبلیغ کاربرد فراوان دارد ، برگزار می گردد.

حجت الاسلام صوفعلی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در همدان درباره عملکرد آموزشی حوزه بهار گفت: در حوزه علمیه شهر بهار 60 طلبه در سطح مقدماتی و در پایه های یکم، چهارم، پنجم و ششم مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه آموزشی در این حوزه گفت: افزون بر برنامه های ابلاغی سراسری از قم، برنامه هایی به صورت فوق العاده برگزار می شود که از آن جمله می توان فن خطابه و روش پژوهش را نام برد.

مدیر حوزه بهار ادامه داد: این برنامه ها می تواند پیش زمینه خوبی برای ادامه تحصیل طلاب در سطح عالی باشد و در کنار این برنامه های مختلف آموزشی یک جلسه در هفته برای مشاوره درسی و روحی و روانی طلاب توسط یک استاد مشاور اختصاص داده شده است.

وی درباره برنامه هایی برای تعطیلات تابستان در نظر گرفته شده است گفت: در ایام تعطیلات تابستان کلاس  های دروس عقب افتاده ، جبرانی و مربی گری قرآن و حفظ سوره های قرآن، به ویژه سوره هایی که در تبلیغ کاربرد فراوان دارد، برگزار می گردد.

حجت الاسلام صوفعلی به برنامه هایی که برای ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان حدود 13 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه بهار به تبلیغ در نقاط مختلف شهر و روستا ها می پردازند.

وی در زمینه فعالیت های پژوهشی این حوزه گفت: به منظور این که طلاب به صورت پژوهش محور تربیت شوند و پیش زمینه مناسبی  برای تحصیل و پژوهش درسال بعد داشته باشند کی از چهار واحد اصلی که طلاب در هر ترم می گذرانند یک واحد به کارورزی پژوهشی اختصاص دارد.

مدیر حوزه بهار در پایان افزود: این کارورزی به این صورت است که در هر ترم اساتید با توجه به دروس همان ترم موضوعاتی را به عنوان کار پژوهشی برای طلاب مطرح می کنند و در پایان ترم درصدی از نمره دروس طلاب به کار پژوهشی ارایه شده اختصاص داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha