جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ استاد حوزه خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه قرآن در رشد و بالندگی جامعه، گفت: اگر تمام مسئولین و نخبگان کشور برای پیشرفت و آبادانی به قرآن کریم مراجعه کنند، مطمئنا در کوتاهترین زمان ممکن به بالاترین رتبه های علمی، اقتصادی، نظامی و تکنولوژی های روز دنیا خواهیم رسید.

حجت الاسلام سید محمد باقر اسدی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در بیرجند با بیان اینکه تفکر افراد اقتصاد کشور را در مقابل تمام تهدید ها، مقاوم می سازد، اظهارداشت: اگر در جهان خلقت و تمام دوران ها، بنگریم خواهیم دید که هر جامعه ای به توانمندی های خود در عرصه های مختلف توجه کرده، پیشرفت، رشد و بالندگی آن جامعه را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: برعکس جامعه ای که متکی به دیگران بوده است هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی عقب مانده است.

استاد حوزه با اشاره به آیاتی از سوره انفال خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید باید مسلمانان در تمام عرصه ها مقابل دشمن قوی و قدرتمند حضور یابند که  دراینصورت پیروزی حتمی از آن مسلمانان خواهد بود.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به جایگاه قرآن در رشد و بالندگی افراد و جامعه تاکید کرد: اگر تمام مسئولین و نخبگان کشور برای پیشرفت و آبادانی به قرآن کریم مراجعه کنند، مطمئنا در کوتاهترین زمان ممکن، به بالاترین رتبه های علمی، اقتصادی، نظامی و تکنولوژی های روز دنیا خواهیم رسید.

وی ادامه داد: مسئولین باید زمینه استخراج مبانی علوم مختلف را از قرآن برای عالمان، دانشمندان، روحانیون و نخبگان فراهم آورند تا راهبردهای اسلامی جایگزین ایدلوژی غربی شود.

این استاد حوزه با اشاره به اسراف و هم چشمی در جامعه، اظهار کرد: یک عامل مهم عقب افتادگی کشورمان اسراف و هم چشمی است که از دوران پهلوی، با جشن های 2500 ساله و ترویج فرهنگ غربگرایی در جامعه گسترش یافته و امروز تا حدودی ادامه دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha