پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دروس حوزوی

حوزه/ مدیر حوزه آیت الله آخوند گفت: در این حوزه کلاس های سطح دو و سه و کلاس هایی به صورت آزاد، برای افرادی که به دروس حوزوی علاقه دارند، برگزار می گردد.

حجت الاسلام  جهانشیر خزایی، مدیر مدرسه علمیه  آیت الله آخوند همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان در باره عملکرد آموزشی این حوزه گفت: در این حوزه طلاب از پایه 7 تا 9 در سطح دو و پایه ده و درس خارج تخصصی  مهدویت در سطح سه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: طلابی که سطح دو را به اتمام می رسانند برای ادامه تحصیل در  مقطع کارشناسی ارشد می توانند در رشته های اعتقادی، کلامی و مهدویت شرکت کنند و در همین حوزه به ادامه تحصیل بپردازند.

حجت الاسلام خزایی با اشاره به کلاس هایی که به صورت آزاد در این حوزه برگزار می شود گفت: در این حوزه برای افرادی که به دروس حوزوی علاقه مند هستند، ولی شرایط ورود به حوزه را ندارند، کلاس هایی برای آشنایی آن ها با این دروس به صورت آزاد برگزار می گردد

وی ابراز داشت: برنامه های آموزشی نیز برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است از جمله جلساتی که توسط گروه کلام متشکل از اساتیدی از قم برگزار می شود و کلاس های تفسیر آیات اخلاقی توسط اساتیدی مانند آقای قایینی تدریس می شود.

مدیر حوزه آیت الله آخوند ادامه داد: لازم به ذکر است که گروه کلامی که در ماه مبارک رمضان از قم در این حوزه حضور پیدا می کنند ،در بحث های شیعه شناسی و بحث های مختلف کلاس هایی را برگزار می کنند و در کل 30 کلاس در ماه رمضان در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در زمینه های پژوهشی نیز کلاس هایی برای آشنایی طلاب با روش های پژوهش در ابتدای سال تحصیلی برگزار می شود و در طول سال نیز طلاب به فعالیت های پژوهشی در موضوعات مختلف می پردازند که درصدی از نمره پایانی دروس آن ها را به خود اختصاص می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha