جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ رکن مهم انقلاب ولایت فقیه است، اگر کشورهای منطقه در رأس حکومت خود، ولی فقیه داشتند این همه گرفتار نبودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین نظام پرستاری کشور با بیان این که یکی از موضوعات مهم مسئولیت است و هرکسی عهده دار مسئولیتی است، باید به درستی به وظیفه خود عمل کند گفتند: خدمت  به نظام اسلامی بسیار ارزشمند است.

این مرجع تقلید به جایگاه علم و عالم  اشاره کردند و افزودند: اهل علم جایگاه با ارزشی در روایات دارند کسانی که در این راه قدم برمی دارند، ملائکه بال خود را برای آنها پهن می کنند.

معظم له بیان داشتند: اهل علم باید در کنار علم به مسائل معنوی هم همت بگذارد و تعلیم و تعلم را با هم داشته باشد. کسی وجود او ارزشمند است که بتواند در همه ابعاد ترقی و رشد کرده و مفید واقع شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اهل علم باید سعی کنند در هدایت جامعه گام بردارند تا بتوانند موثر واقع شوند.

 معظم له  با بیان این که حوزه باید فقیه و مجتهد تربیت کند، گفتند: جای تاسف است که نتوانستیم مانند سابق فقیه مجتهد در حوزه تربیت کنیم و در حال حاضر این خلاء وجود دارد.

ایشان بیان داشتند: حوزویان باید برخورد مناسب با مردم داشته باشند، اهل بصیرت باشند، این بصیرت در جامعه هم به وجود بیاورند.

معظم له افزودند: انقلاب از سه رکن مردم ، اسلام و ولایت فقیه تشکیل شده، لذا این مردم حق دارند مشکلات آنها برطرف شود، ولی باید این مشکلات را از نزدیک به مسئولین گفت تا آنها بشنود و برای از بین بردن مشکلات، تلاش خود را به کار گیرند.

ایشان بیان داشتند: رکن مهم انقلاب ولایت فقیه است، اگر کشورهای منطقه در رأس حکومت خود، ولی فقیه داشتند، این همه گرفتار نبودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha