پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج در سن بالا

حوزه/ ازدواج دیر هنگام باعث فاصله سنی زیاد بین مادر و کودک است و این مسئله، شکاف عمیقی در فهم و درک متقابل در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، زهرا شجاعی، در نشست علمی" جمعیت افزایی" مؤسسه آموزش عالی بانو مجتهده امین(ره) اصفهان، گفت: انواع نقش های انسانی شامل بندگی، فرزندی، خواهری، همسری، مادری و نقش های اجتماعی است.

وی، بندگی را بین زن و مرد مشترک بیان کرد و افزود: در عبادت محدودیت جنسیی وجود ندارد، بلکه به جرأت می توان گفت که برخی از نقش های دیگر زنانه سرعت افزاست از جمله نقش مادری که نقطه عطف زندگی هر زنی است.

شجاعی  به نقش اجتماعی زنان اشاره کرد و ادامه داد: برای موفقیت در عرصه های چند گانه نقش های زنانه دو امر هدفگذاری و برنامه ریزی مهم است.

کارشناس مسائل تربیتی اضافه کرد: در تعیین هدف و برنامه ریزی صحیح، اولویت بندی بسیار مهم است و انتخاب و تشخیص خوب و بد، کار دشواری نیست، لیکن هنر زندگی انتخاب و تشخیص خوب تر از خوب و بد از بدتر است و زمان مفید هر برنامه ای نیز در تعیین اولویت آن نقش بسزایی دارد.

مشاور مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) خاطر نشان کرد: تعیین هدف و اولویت ها غیر از آرزوها و خواسته های دل است، حتی اگر موفقیت در عرصه های علمی باشد.

وی با طرح این سئوال که تحصیلات حتی تحصیلات علوم دینی، مانع ایفای نقش های مختلف و مخصوصاً مادری هست یا خیر؟، گفت: پاسخ این سئوال به مدیریت زمان و لحاظ اولویت بندی و رعایت زمان فضیلت هر عمل بستگی دارد.

شجاعی در ادامه به عوارض تأخیر ازدواج و به تبع آن فرزند آوری اشاره کرد و افزود: تأخیر در ازدواج و  فرزند آوری باعث کاهش انرژی روانی در لذت بردن از مراحل رشد فرزند خویش خواهد شد.

وی به عوامل دیگر کاهش انرژی حتی در همبازی شدن با کودک که یکی از روش های بسیار کارآمد برای رشد و تربیت بچه است، اشاره نموده و تأکید کرد: خود مادران هم باید از بازی با کودک خود لذت ببرند و از این طریق نشاط پیدا کنند و در سنین بالا این اتفاق نخواهد افتاد.

کارشناس مسائل تربیتی گفت: ازدواج دیر هنگام باعث فاصله سنی زیاد بین مادر و کودک است و این مسئله، شکاف عمیقی در فهم و درک متقابل در پی خواهد داشت.

 

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha