پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 احمد حسین فلاحی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: لازمه رسیدن جمهوری اسلامی به قله های تمدن اسلامی حرکت و تفکر انقلابی است و باید با روحیه انقلابی، برای پیشرفت در عرصه های مختلف تلاش کنیم.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، از استاد حوزه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان درباره فرهنگ سازی استفاده و از حمایت از تولید داخلی گفت: در حوضه فرهنگ سازی، حمایت از تولیدات داخلی رسانه ها و مخصوصا رسانه ملی، بسیار تاثیر گذار هستند.

وی ابراز داشت: اما رسانه متاسفانه در این زمینه نقش معکوس دارند و از طریق تبلیغ کالاهای لوکس خارجی، زندگی تجملاتی و استفاده از تولیدات خارجی را ترویج می کنند و این امر در فرهنگ و ذهنیت مردم تاثیر سوء خواهد داشت.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: رسانه های مکتوب نیز در این راستا به نوبه خود می توانند تاثیر گذار باشند و باید در تحقق این فرهنگ سازی تلاش کنند و با استفاده از قدرت قلم خود اهمیت حمایت از تولید داخلی را برای جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به نقش دولت و مسئولان در این موضوع گفت: سازمان ها و نهادهای دولتی می توانند با از طریق وضع قوانین مناسب واردات و استفاده از کالاهای خارجی را محدود کنند، به طور مثال، قانونی وضع شود که برای کالاهای خارجی سند صادر نگردد.

استاد حوزه ابراز داشت: لازمه رسیدن جمهوری اسلامی ایران به قله های رفیع تمدن اسلامی این است که در عرصه های مختلف، حرکت و تفکر انقلابی داشته باشیم و با روحیه انقلابی برای پیشرفت در عرصه های مختلف تلاش کنیم.

وی در ادامه گفت: ما در بعضی از عرصه های انقلاب مانند عرصه های اقتصادی، سیاسی، آموزشی و تربیت نسل خیلی پیش نرفته ایم، اگر انقلاب را در موضوعات این چنینی پیش ببریم خواهیم دید جمهوری اسلامی ایران در دنیا ، نماد تمدن اسلامی و انقلابی خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر تاریخ را مطالعه کنیم دشمنی آمریکا بسیار واضح و مسلم است و این دشمنی در طول 36 سال گذشته بیشتر نیز شده، کارشکنی ها، تحریم هاو توطئه های آمریکا علیه کشور ما مؤید ای مطلب است.

وی افزود: از زمان پهلوی دوم و بعد از قطع شدن پای انگلستان آمریکا برای منافع خود دست به توطئه های بسیاری علیه ایران دست زده است و در حمایت از طاغوت، از هم پاشیدگی کشاورزی ما، جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی و مسایل بسیاری دیگر نقش داشته است.

این محقق حوزوی تاکید کرد: ما به خاطر هویت و استقلال کشور انقلاب کردیم و عده ای به دنبال ایجاد وابستگی هستند و این تفکر بسیار خطرناکی است، اگر این استقلال را از دست بدهیم تمام اهداف انقلاب از بین می رود.

وی در پایان گفت: این نظام در عرصه هایی که تفکر انقلابی داشته، موفق بوده و هدف این اشخاص از بین رفتن تفکر انقلابی است که اگر این تفکر انقلابی از بین برود، توفیق و استقلال نخواهیم داشت و کمبودها و کم کاری ها نباید به حساب دین و انقلاب گذاشته شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha