جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان _مدیر حوزه علمیه خواهران همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: انتظار تنها به حرف نیست؛ چرا که برخی در ظاهر خود را منتظر ظهور حضرت می دانند، اما انتظار واقعی در قول و عمل ظهور دارد و فرد باید در همه عرصه ها منتظر باشد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت ماه شعبان، اظهار داشت: همه افراد باید نسبت به ایام ماه شعبان توجه کنند و از فرصت های آن نهایت استفاده را ببرند.

وی به میلاد ائمه(ع) در این ماه اشاره کرد و گفت: لازمه تبعیت از امامان و پیروی از آنها محبت نسبت به اهل بیت است که این محبت از معرفت نسبت به این بزرگواران سرچشمه می گیرد.

این استاد حوزه پرهیز از معاصی و انجام فرائض را از وظائف پیرو واقعی اهل بیت دانست و گفت: انسان شیعه باید با رفتار خود نشان دهد که پیرو راستین اهل بیت(ع) بوده و محبت بدون عمل تاثیری ندارد.

حجت الاسلام فاضلیان به نزدیک شدن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان دارای فضیلت و جایگاهی است که درک آن برای مومنین بسیار توصیه شده است.

وی به آیین شب نیمه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله اعمالی که در نیمه شعبان سفارش شده، احیا و شب زنده داری، روزه، زیارت امام حسین(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به معنای انتظار تاکید کرد: انتظار تنها به حرف نیست چرا که برخی در ظاهر خود را منتظر ظهور حضرت می دانند بلکه انتظار واقعی در قول و عمل ظهور دارد و فرد باید در همه عرصه ها منتظر باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: جوانان باید حضرت علی اکبر را الگوی خود قرار دهند و از گذران عمر بدون استفاده مطلوب از آن پرهیز کنند و بدانند که بهترین راه برای گذران عمر خدمت کردم به قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی ابراز داشت: در شرایطی که استکبار و غرب برای به زانو درآوردن فرهنگ کشور کمر همت بسته، فرهنگ سازی برای مقابله با ماهواره ها راه کاری مناسب است تا بتوانیم کیان خانواده های جامعه اسلامی را از فساد و تباهی نجات دهیم.

وی در پایان به مشکلات بیکاری و معیشت مردم توجه کرد و گفت: دولت و مجلس باید تمام اهتمام خود را برای رفع مشکلات بیکاری و تورم در جامعه متمرکز کنند و با همدلی و انسجام این نقیصه را رفع نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha