پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره حامی جدی نظام اسلامی و منتقد دلسوز و دغدغه مند مسئولان و دولت ها بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که اخیراً در دیدار با حوزویان تهران بیان فرمودند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری نیز همچون حضرت امام (ره) این سفارش و تاکید را داشته اند که روحانیت همیشه باید محور و سنگ صبور مردم باشد و این محوریت البته می بایست که در عرصه ها و ابعاد مختلف باشد ؛ چه در عرصه اقتصاد و فرهنگ و چه دیگر عرصه ها و شئونی که جامعه با آن سر و کار دارد.

وی افزود: از آن جا که روحانیت آراسته به علم و معنویت است و با معارف و فرهنگ دینی به خوبی آشناست ، لذا در مسیر تبلیغ دین بهترین گزینه است و می بینیم که امروز با وجود تمام رسانه ها و مراکز فرهنگی باز هم این روحانیت است که می تواند نقش اول را در این باره ایفا کند.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که روحانیت همواره حامی انقلاب و نظام اسلامی بوده و دلسوزانه به نقد مسئولان پرداخته است، تاکید کرد: زمان شناسی و موضوع شناسی، تعهد و صداقت و دغدغه داشتن نسبت به اسلام و انقلاب از جمله رموز مهم توفیق روحانیت بوده است.

وی تقویت اعتقادات و باورهای مردم به دین و انقلاب اسلامی به ویژه در میان نسل جدید را از جمله مهم ترین رسالت های روحانیت در شرایط کنونی برشمرد و گفت: ما باید در تربیت و آموزش طلاب نگاه واسع اجتماعی را رواج دهیم به این معنی که طلاب و فضلای حوزه می بایست در مسیر شناسایی و رصد موضوعات آسیب رسان به جامعه کوشا بوده و با نگاه و رویکرد اجتهادی و دغدغه مندانه خود ، ضمن حل مشکلات ، جامعه را به سمت جامعه توحیدی هدایت و رهنمون سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha