پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامه حلی

حوزه/ دبیر اجرایی هشتمین جشنواره علامه حلی اصفهان از ارسال بیش از ۱۴۰۰ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم ترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اعلام این خبر، گفت: جشنواره علامه حلی با هدف تعمیم فرهنگ پژوهش، پویایی پژوهش در حوزه های علمیه، تشویش و ترغیب طلاب جوان به پژوهش، تجلیل از اندیشه های نو  و برترین ها و  پرورش استعداد ها برگزار می شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره علامه حلی اصفهان ادامه داد: فراخوان جشنواره تیر ماه سال گذشته اعلام و 1412 اثر پژوهشی، تصحیح و ترجمه در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: موضوع آثار تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، تاریخ علوم اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع ، ادبیات، علوم انسانی مرتبت با علوم دین بوده است و این دوره با توجه به مسایل جهان اسلام بخش ویژه "جهان اسلام و تهدیدات اندیشه تکفیر و افراطی گری" به جشنواره افزوده شد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: جشنواره در 4 سطح برگزار می شود و در هر سطح از 11 اثر برتر تجلیل به عمل می آید و آثار برگزیده به مرحله کشوری جشنواره ارسال می شوند.

وی به زمان برگزار آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامیه 29 اردیبهشت، با سخنرانی آیت الله علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه، آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان و حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در اصفهان برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha