پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طاهری شیرازی

حوزه/ پیکر مرحوم آیت الله سیدنورالدین طاهری شیرازی،تولیت مدرسه حجت بن الحسن(عج)، با حضور علما، روحانیون و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی، در مشهد مقدس تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پیکر عالم وارسته و خدوم، مرحوم آیت الله سیدنورالدین طاهری شیرازی از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و موسس و تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، صبح امروز، با حضور  علما، روحانیون، مسئولان حوزوی، طلاب و جمعی از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع)، از خیابان نواب صفوی، ورودی صحن آزادی حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پیکر آیت الله طاهری شیرازی، تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) پس تشییع با شکوه، در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی و در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در دل خاک آرمید.

مراسم بزرگداشت آن عالم خدوم، عصر امروز دوشنبه، ساعت 17 عصر از سوی بیت مرحوم آیت الله العظمی سیدعبدالله شیرازی(ره)، در حسینینه امام امیرالمومنین(ع) مشهد، واقع در خیابان آیت الله العظمی بهجت(ره)، بهجت7 برگزار می شود.

روز سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه، نیز مجلس بزرگداشتی، در مسجد حجت بن الحسن(ع) خیابان سهروردی تهران برگزار می گردد. همچنین مجلس مشابهی هم عصر روز پنج شنبه در همین مسجد برگزار خواهد شد.

آیت‌الله سیدنورالدین طاهری شیرازی، از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج)، جمعه شب، پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی، در بیمارستان نیکان تهران دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

ایشان در سال 1340 به امر آیت الله العظمی بروجردی(ره) به تهران هجرت کرد و از آن زمان تاکنون(بیش از ۵۰ سال) به تبیین و ترویج معارف اهل بیت(ع)، تدریس و تربیت طلاب، خدمات عام المنفعه فرهنگی، رسیدگی به مشکلات مردم با راه اندازی موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه و ... پرداخت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha