چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: معلمان مدارس نیز باید همراه با دانش آموزان به تربیت خود بپردازند تا بتوانند افرادی تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی شب گذشته در دیدار تعدادی از معلمان قمی به احوالات برخی از مدارس شاخص کشور اشاره کرد و گفت: در سرکشی از یکی از مدارس استان فارس، در مدرسه ای به نام مدرسه شهید چمران حضور پیدا کردم که دانش آموزان آن حتی یک خط بر روی دیوارها نکشیده و فروشگاه آن مدرسه فروشنده نداشت.

وی ادامه داد: در آن مدرسه مراقبی برای امتحانات دانش آموزان حضور پیدا نمی کرد و تمام فعالیت ها بر اساس اعتماد میان دانش آموز و کادر مدیریتی مدرسه انجام می شد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: تلاش ها و زحمات اخلاقی مدیر آن مدرسه سبب شده بود تا دانش آموزان به این سبک رفتار کرده و حرکات و سکنات به یادماندنی از خود باقی بگذارند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: این مدیر مدرسه با استفاده از روح، قلب و وجدان دانش آموزان، آنان را به این درجه رساند و از مدیریت خود آنان برای ارتقاء مدرسه استفاده کرد.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: مدیر این مدرسه واعظ درونی این دانش آموزان را فعال کرد و در روایت نیز داریم که اگر واعظ درون فعال نباشد، واعظ بیرونی کاری نمی تواند انجام دهد.

وی خطاب به معلمان بیان داشت: در امور تربیتی باید دانش آموزان را به نحوی فعال کنید که از مدیریت درونی خود استفاده کرده و خود را بسازند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: با ایجاد اعتماد میان خود و دانش آموزان، می توانید کارهای بزرگی انجام داده و شخصیت آنان را بسازید.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که برای انسان موتورهایی در لایه های درونی او وجود دارد، ابراز داشت: موتور وجدان، احساس مسئولیت، رقابت و ... از جمله موتورهایی است که در درون آدمی وجود دارد و باید تقویت شود؛ البته موتورهای تکبر، عقده، خودپسندی و ... نیز وجود دارد که باید با آن مقابله کرد و برنامه داشت.

آیت الله حائری شیرازی در پایان تأکید کرد: معلمان مدارس نیز باید همراه با دانش آموزان به تربیت خود بپردازند تا بتوانند افرادی تأثیرگذار باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha