پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث

حوزه/ همایش "اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث"، با پیام آیت الله العظمی سبحانی، ۳۰ اردیبهشت ماه از سوی مدرسه علمیه عباسقلی خان، در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلي خيرآبادي، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث  گفت:رهبر انقلاب اسلامی گاهی در سخنرانی ها مطالباتی از عموم به مردم، دولتمردان جامعه علمی کشور، جامعه کارگری، حوزویان و ... دارند این مطالبات مربوط به هر قشری که باشد، حوزه علمیه در عملی شدن آن شدن نقش دارد.

دبیر همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث افزود: رهبر انقلاب تنها یک رهبر سیاسی نیستند، بلکه ایشان مرجع تقلید هستند، همه فرمایشات و دستور العمل های معظم له از متن گرفته شده، لذا حوزه باید در هر عرصه ای پیشگام باشد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی بیشتر حوزویان و دانشگاهیان با مبانی و اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد انگیزه پژوهش و تبلیغ برای حوزویان در این زمینه، گفتمان سازی و فرهنگ سازی، تولید علم دینی در عرصه اقتصاد اسلامی و ... است.

حجت الاسلام و المسلمین خیرآبادی به موضوعات این همایش اشاره کرد و افزود: کلیات و مفاهیم اقتصادی مقاومتی، الزامات و مولفه ها، عوامل زمینه ساز، اهداف، مبانی قرآنی و سیره معصومان در این باره، نقش مردم، آسیب شناسی، موانع تحقق، آثار مثبت ، نقش گروه ها و نقش علم دینی عالمان دینی در عرصه اقتصاد مقاومتی از موضوعات و محورهای این همایش است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام حسن  بوژمهرانی، دبیراجرایی این همایش گفت: 110 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که پس از سه مرحله داوری 8 مقاله به عنوان برگزیده و منتخب پذیرفته شده است .

وی با اشاره به اینکه همایش با پیام آیت الله العظمی سبحانی برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید احمدحسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام بحرینی نمایند مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام بوژمهرانی افزود: در این همایش از تازه های نشر مدرسه عباسقلی خان و همچنین ویژه نامه اقتصاد مقاومتی رونمایی خواهدشد.

گفتنی است، همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث، روز پنج شنبه، 30 اردیبشهت ماه جاری، در محل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/ ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha