پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یوسف ناصری - معاون آموزش خوزستان

حوزه/ در حوزه خوزستان برای سال تحصیلی جدید طرحی ارائه‌ شده که براساس آن قرار است سال تحصیلی از ابتدای تابستان شروع و آخر خرداد پایان یابد، در این طرح دروس کم‌حجم در تابستان ارائه می‌شود تا از ابتدای پاییز، طلاب با تمرکز بیشتر، دروس حجیم‌تری را سپری کنند.

 حجت‌الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این نشست پیرامون تعطیلات سه‌ماهه تابستانه برگزار می‌شود.

وی بابیان این‌که تعطیلات سه‌ماهه تابستانه سال‌هاست که در کشورهای توسعه‌یافته دنیا تاریخ ‌مصرف خود را از دست داده، گفت: امروزه دیگر از این تعطیلات در کشورهای پیشرفته جهان خبری نیست و تعطیلات تابستان صرفاً تنها دو هفته می‌باشد و در مقابل حذف تعطیلی سایر روزهای تابستان دو جایگزین قرار داده‌اند که یکی «تعطیلی یک هفته در سایر فصول سال علاوه بر تعطیلات ملی و مذهبی» و دیگری «تعطیلی روز شنبه علاوه بر تعطیلی رسمی یکشنبه» است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، استفاده بهینه از تابستان جهت پیشرفت را علت اصلی کاهش تعطیلات تابستانه در کشورهای توسعه‌ یافته خواند و تصریح کرد: استفاده بهینه از تابستان جهت پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر علمی دانش آموزان و دانشجویان علت اصلی این مهم است؛ چراکه تعطیلات تابستان سیستم بدن را در حالت استراحت نگاه می‌دارد و بعد از اتمام این تعطیلات بازگشت سیستم بدنی انسان از چیزی که سه ماه به آن عادت کرده است کار آسانی نیست و به این جهت است که غیبت‌ها و خواب‌آلودگی دانش آموزان در ایام ابتدایی سال تحصیلی به یک مسئله عادی بدل شده است.

حجت‌الاسلام ناصری ادامه داد: این اشکال در سیستم آموزشی قدیم سبب شد که این کشورها اجرای سیستم جدید آموزشی خود را با حذف تعطیلات تابستان همراه کنند.

وی با اشاره به طرح جدید معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، برای تعطیلات تابستانه، بیان داشت: در مدیریت حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی جدید طرحی ارائه‌شده که در آن قرار است سال تحصیلی از ابتدای تابستان شروع و به آخر خرداد پایان یابد و در این طرح دروس کم‌حجم در تابستان ارائه می‌شود تا از ابتدای پاییز، طلاب با تمرکز بیشتر، دروس حجیم‌تری را سپری نمایند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در ادامه علت این کار را چنین بیان کرد: دروس حجیم در بسیاری از مدارس علمیه به پایان محدوده نمی‌رسند، اما با انتقال دروس کم‌حجم به تابستان، زمان برای برگزاری کلاس‌های جبرانی فراهم می‌شود؛ به همین دلیل این برنامه به‌عنوان یک طرح اولیه می‌باشد و قرار است در جلسه آتی میان معاونین آموزش مدارس علمیه استان به نقد و بررسی گذاشته شود.

حجت‌الاسلام ناصری بابیان این‌که احتمال اجرای این طرح به صورت آزمایشی در بعضی از پایه‌ها وجود دارد، ابراز داشت: همچنین ممکن است تنها در بعضی از مدارس اجرا شود و بعد از گرفتن بازخورد در مدارس محدود، در سال تحصیلی بعد، به صورت سراسری در کل استان اجرا شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha