پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نرم افزار مهدویت

حوزه/ در آستانه میلاد پرنور حضرت ولی عصر(عج) نرم افزاری با ۶۷۳ جلد کتاب پیرامون حضرت مهدی(عج) به دو زبان عربی و فارسی توسط مرکز نور تولید شد.

مدیر بخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: این نرم افزار دو زبانه و در واقع کتابخانه مهدویت با 12 موضوع می باشد که حاوی متن کامل 308 عنوان کتاب است.

سید مهدی هاشمی افزود: " مهدویت در قرآن"، " اهل سنّت و مهدویت"، " وظایف منتظران"، " علائم ظهور"، " پرسش و پاسخ مهدویت"، " ادعیه و زیارات مهدویت"، "بیانات و توقیعات امام مهدی(عج)"، " اشعار مهدویت"، " حکومت امام مهدی(عج)"، " مهدویت در ادیان و مکاتب"، " کتاب شناسی مهدویت"، " مدعیان دروغین و فرقه های انحرافی" از جمله موضوعات این نرم افزار منحصر به فرد می باشد.

وی با اشاره به نوع دسته بندی کتب برنامه موجود در نرم افزار ادامه داد: شعیه، اهل سنت، فارسی، عربی، متون و ترجمه، حدیث، منابع تحقیق و مطالعاتی از جمله محورهای موجود در نرم افزار مهدویت هستند.

مدیر بخش تولید مرکز نور بیان داشت: الغیبة(نعمانی)، الغیبة ( شیخ طوسی)، کمال الدین (شیخ صدوق)، منتخب الاثر، معجم احادیث الامام المهدی(عج)، الامام مهدی(عج) فی القرآن و السنة، اصالت مهدویت در اسلام از دیدگاه اهل تسنن، فلسفه حکومت عدل الهی و فرهنگنامه مهدویت از جمله برخی عناوین کتب موجود در برنامه نیز می باشد.

هاشمی به معرفی امکانات و قابلیت های این نرم افزار پرداخت و گفت: متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب های برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و متشق کلمات همچنین یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله این قابلیت ها می باشند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha