چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هنر هفتم - سینما

حوزه/ نشست علمی مولفه های تاثیرگزار فقه بر سینما به همت انجمن مطالعات نظری هنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی مولفه های تاثیرگزار فقه بر سینما عصر چهارشنبه به همت انجمن مطالعات نظری هنر در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.  

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین بازرگان دبیر انجمن مطالعات نظری هنر در سخنانی با بیان اینکه این انجمن از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در این دوره چندساله با برگزاری نشست های علمی، نگارش کتاب و راه اندازی سایت علمی فعالیت های خود را تداوم بخشیده ایم.

وی با بیان اینکه انجمن مطالعات نظری هنر قصد دارد فعالیت های خود را با قدرت بیشتری ادامه دهد، ابراز داشت: مجموعه نشست هایی با عنوان دین و هنر طراحی شده است که امروز نخستین جلسه آن با عنوان مولفه های تاثیرگزار فقه بر هنر سینما برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جباران عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه فقه در زمینه سینمای تاریخی بیشتر به تبیین تحریف می پردازد، گفت: فقه در خصوص سینمای کمدی می تواند حدود تمسخر، غیبت و لغزش های زبانی را ترسیم کند.  

وی افزود: اختلاط زن و مرد، تشبه به جنس مخالف، نگاه محرم و نامحرم، انتقال مفاهیم و روابط به وسیله نمادها از مباحثی هستند که حوزه می تواند به تبیین نظرات فقهی بپردازد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدکریمی مدیر گروه فقه مدرسه هنر اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه رهبری علاقه مند به ورود حوزه در بحث هنر هستند، تصریح کرد: مسائل هنری همانند دیگر ابواب احکام دارای فقه هستند و وظیفه حوزه است که به تبیین آنها بپردازد.

شهریار بحرانی کارگردان مطرح سینمای ایران نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه رفتار روحانیت باید برای سینماگران الگو باشد، گفت: رفتار روحانیت همانند دمیدن روح است و فقه اسلامی و تشیع در این زمینه تاثیرگزار می باشد.

انتهای پیام/313/33      

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha