پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی،در گردهمایی بزرگ خانوادگی طلاب و روحانیون بیرجند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر چند دشمنان و غربی ها در تلاش اند که علما و روحانیون را در چشم مردم کم اهمیت جلوه دهند و از چشم مردم بیندازند، اما روحانیت همچنان مطمئن ترین مرجع گروه های مختلف اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی بزرگ خانوادگی طلاب و روحانیون بیرجند، با تبریک اعیاد شعبانیه، به سیره پیامبران و امامان معصوم(ع) اشاره کرد و اظهار کرد: علما وارثان انبیا الهی و امامان معصوم(ع) هستند و وظیفه تبیین معارف دینی، قدم برداشتن در مسیر معصومین(ع) و تربیت افراد صالح را بر عهده دارند .

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: علما دو میثاق با خدا برای هدایت مردم بسته اند که یکی تعلیم و دیگری مبارزه با فساد، انحراف و کجی اندیشی در جهت عدالت اجتماعی است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مردم را به عدالت، امانتداری، راستگویی و پیروی از حق و حقیقت دعوت کرد، افزود: طلاب و روحانیون باید با الگو گرفتن از زندگی و سیره پیامبران، ائمه(ع) و علما و بزرگان، نهضت های فرهنگی و جنبش های اجتماعی و دینی را در جامعه ایجاد کنند.

وی، علما و روحانیون را تاثیرگذار ترین افراد در جامعه خواند و گفت: این قشر پر تلاش همچنان مطمئن ترین مرجع برای گروه های مختلف اجتماعی است، هرچند دشمنان و غربی ها در تلاش هستند که روحانیان را در چشم مردم کم اهمیت جلوه دهند و از چشم مردم بیندازند، ولی هیچ گاه موفق نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: امروزه دشمن فهمیده است که روحانیان اثرگذارترین افراد جامعه اند و به دنبال آن است که این تاثیرگذاری را کم کنند، لذا باید با بصیرت افزایی با توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان مقابله کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه نقش همسران روحانیون را در موفقیت آنان بسیار موثر دانست و تاکید کرد: همسران روحانیون در انجام وظایف فرهنگی آنان نقش کلیدی و تعیین کننده ای برعهد دارند.

وی افزود: همسران روحانیان باید با صبر و بردباری در انجام رسالت آنها برای خدمت رسانی به مردم در روستاها و مناطق دور افتاده تلاش کنند که این  بردباری و صبوری قابل ستایش است.
تولیت آستان قدس رضوی، همسایگی مردم خراسان جنوبی با مشهدالرضا(ع) را یک توفیق الهی عنوان کرد و افزود: همه ایرانیان دل داده امام هشتم هستند و مردم خراسان جنوبی این توفیق عظیم را پیدا کرده اند که افتخار همسایگی امام رضا(ع) را دارند.
وی با تاکید بر این که آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به مقوله زیارت دارد، راه اندازی بانک ایده آستان قدس را یک نو آوری عنوان کرد و گفت: ایده های بسیاری از داخل و خارج کشور رسیده که این امر باعث شکوفایی خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به جایگاه علمای خراسان جنوبی در کشور اظهار کرد: این استان علمای بزرگی همچون تهامی، عارفی ، آیتی و بزرگان دیگر را که همواره با زبان و رفتار خود مردم را به دین و آموزه های دینی دعوت کرد ه اند به خود دیده است و حوزه هایاستان باید این مسیر نورانی را ادامه دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha