جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، گره گشایی و تسهیل زندگی مردم را از عنایات و پرتوهای الهی دانست و گفت: نحوه مردم داری در نظام مدیریت اسلامی، در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر بیان شده و باید مردم را دوست داشت و به آنها عشق ورزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در شورای اداری استان خراسان جنوبی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در نگاه اسلامی، اولین شاخصه مدیریت این است که مدیر قبل از هرچیزی در خلوت و جلوت خود را در برابر خدا پاسخگو بداند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه تکریم ارباب رجوع،  اظهار کرد: مدیریت نوین حق با مشتری را تکریم ارباب رجوع می داند، ولی در مدیریت اسلامی مشتری مداری تنها سخن ما نیست، بلکه بر اساس دین با نگاه محبت و دوستی به ارباب رجوع باید نگریست.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه، گره گشایی و تسهیل زندگی مردم را از عنایات و پرتوهای الهی دانست و  گفت: نحوه مردم داری در نظام مدیریت اسلامی، در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر بیان شده و باید مردم را دوست داشت و به آنها عشق ورزید.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  با اشاره به نظارت و کنترل زیر مجموعه ها، تاکید کرد: نظارت و کنترل نشان از بی اعتمادی نیست، بلکه باید برای اعتماد بیشتر و تداوم آن کنترل دقیق و حساب شده صورت بگیرد.

 وی با اشاره به اینکه زمان آزمون و خطا بعد از 37 سال دیگر وجود ندارد، تاکید کرد: با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی به هیچ عنوان نباید آزمون و خطایی در کار مدیران باشد. آزمون و خطا در سال های اول ممکن است وجود داشته باشد، اما نظام اسلامی در دهه اول تشکیل، در دهه دوم تثبیت، دهه سوم توسعه و در دهه چهارم پیشرفت و عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مردم سالاری دینی را افتخار کشور عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند "تمدن اسلامی مقدمه اش تشکیل شده و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد". به همین دلیل باید امور با جدیت علمی، عملی و دور اندیشی به آینده انجام گیرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز عرصه خدمت به مردم است، اظهارکرد: مدیران باید شجاعت تصمیم گیری داشته باشند و این به معنی نقض قانون نیست، بلکه یک مدیر باید با ابتکار و خلاقیت خود در مسائل ورود پیدا کند و کارهای ماندگاری برای استان و کشور انجام دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه حوزه های علمیه را نمونه های الگویی عنوان کرد و افزود: حوزه های، نقش الگویی دارند به خصوص در زمینه مردم سالاری دینی که امام خمینی(ره) نسبت به آن تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"،  تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات،  اقتصاد مقاومتی همراه عمل است و این مهم  فقط با همدلی و هم فکری همه مردم و مسئولین محقق خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha