شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به روند توسعه ای حوزه استان، از تحصیل هزار و ۶۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد،از بهره برداری ساختمان حوزه علمیه استان لرستان در منطقه فاز یک خرم آباد خبر داد و گفت: این ساختمان تقریبا آماده، برای فعالیت های  مدیریت حوزه  استان خریداری شده و به زودی مدیریت به این مکان منتقل خواهد شد.

وی همچنین از بهره برداری استاد سرای شهرستان الیگودرز خبر داد و افزود: این استاد سرا ویژه اساتید حوزه  هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد و به زودی برای استفاده مدرسان و اساتید حوزه علمیه افتتاح خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با بیان اینکه توسعه مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا نیز از دیگر فعالیت های عمرانی حوزه علمیه استان لرستان است، تصریح کرد: در توسعه این مکان آموزشی افزایش حجرات،مساحت مسجد و همچنین برخی مکانها از جمله سالن مطالعه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به هزار و ۶۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان، به تحصیل مشغول اند، افزود: ارتقاء پایه های تحصیلی مدرسه رضویه خرم آباد نیز در سال تحصیلی آینده صورت می پذیرد و پایه ششم نیز به پایه های تحصیلی این مدرسه افزوده خواهد شد.

وی همچنین از ارتقاء سطح علمی حوزه در مدارس علمیه صادقیه و رضویه خرم آباد،امام جعفر صادق(ع) ازنا و مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده نیز ارتقاء سطوح این مدارس در دستور کار مدیریت حوزه علمیه استان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha