شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بصیرت

حبرگزاری حوزه/ مدیر حوزه علمیه بهار گفت: بصیرت سیاسی لازمه تحقق هدایت سیاسی و بصیرت افزایی در جامعه و پایه و اساس انقلابی ماندن حوزه ها و طلاب است.

حجت الاسلام علی صوفعلی، مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای تهران گفت: اگر در یک جامعه تمام امکانات رفاهی فراهم باشد، اما نیازهای دینی، اجتماعی و سیاسی آن تامین نشده باشد، آن جامعه برای ادمه زندگی دچار مشکل خواهد بود و به بن بست خواهد رسید.

وی ادامه داد: تبیین و ترویج اندیشه های ناب اسلامی در جامعه بر عهده روحانیت است تا از این طریق نگذارند جامعه به اسلام ارتجاعی و اسلام التقاطی و آمریکایی که توطئه دشمن است، گرفتار شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار ادامه داد: هدایت سیاسی و بصیرت افزایی مکمل هدایت دینی است و بصیرت سیاسی پایه و اساس انقلابی بودن حوزه ها و طلاب و لازمه تحقق هدایت سیاسی در جامعه است.

حجت الاسلام صوفعلی تصریح کرد: اگر حوزه ها و روحانیون انقلابی نباشند، سیاست جامعه هم غیر انقلابی و فقط رفاه گرایانه و اقتصاد گرایانه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در اجتماع، گفت: به نظر می رسد مهم ترین وظیفه روحانیون هدایت اقشار مختلف جامعه از لحاظ دینی، اجتماعی و سیاسی از طریق حضور در بدنه اجتماع است و با حضور در جامعه می توانند به این وظایف عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار ادامه داد: برای تحقق هدایت دینی و سیاسی جامعه،علما و روحانیان باید با حضور و ایفای نقش در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی کشور و  موضع گیری هایی که از خود نشان می دهند به رشد آگاهی و تربیت دینی و سیاسی جامعه کمک کنند.

حجت الاسلام صوفعلی در پایان گفت: نگاه اقشار مختلف جامعه به علما و روحانیان است و از آن ها الگو گیری می کنند، اگر علما در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند و در مسایل مختلف دارای نظر و موضع گیری واحدی باشند تاثیر به سزایی در هدایت دینی و سیاسی جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha