جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ برای تحقق هدایت دینی و سیاسی روحانیت باید جایگاه ولایت فقیه را برای جامعه تبیین کند و در عرصه های مختلف دینی و سیاسی نگاه الهی حوزه را به مردم انتقال دهد.

حجت الاسلام آیت منصوری، مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) مریانج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان با درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و فضلای حوزه تهران، گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی که وجود دارد، متاسفانه بعضی از عوامل داخلی نیز بر این هجمه ها دامن می زنند، رهبر معظم انقلاب لازم دانستند وظایف مهم و حیاتی حوزه و روحانیون را برای آن ها تبیین کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه مسایل مهم روز و اهمیت موضوعات مختلف، جهت گیری هایی متناسب با این مسایل دارند و هر بار با اقشار مختلف به نوعی جنبه هایی از این مسایل را بیان می کنند.

حجت الاسلام منصوری در ادامه بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هر فرد در جمهوری اسلامی در هر شغل و مسئولیت کوچک و بزرگی که هست باید بداند مهم ترین و ارزشمند ترین کار همان وظیفه ای است که بر عهده دارد، یعنی وظیفه خود را مهم ترین وظیفه برای رسیدن کشور به هدف نهایی بداند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری، امروز کار حوزه علمیه بهترین کار فرهنگی است، یک طلبه اگر روشن و بینا و هوشیار باشد کارهای بسیاری می تواند در عرصه های مختلف تبلیغی، اجتماعی و سیاسی انجام دهد.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی مریانج ادامه داد: برای تحقق هدایت دینی و سیاسی باید بدانیم در یک نظام اسلامی و نظامی به سکانداری ولایت فقیه زندگی می کنیم، روحانیت باید این مطلب را برای مردم تبیین کند و در عرصه های مختلف دینی و سیاسی نگاه الهی حوزه را به مردم انتقال دهد.

وی ادامه داد: در این راستا باید حتی ریزترین مسایل را در عرصه ها و شئون زندگی با نگاه دینی برای جامعه مطرح کرد و در عرصه های سیاسی نیز با رویکرد دینی و معنوی به تبیین مسایل سیاسی روز بپردازند و به مردم آگاهی و بصیرت بدهند.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به نقش فضای مجازی در گسترش دینی، گفت: باید حوزه ها و طلاب ماهیت این فضا و اهداف ایجاد کنندگان و کاربران آن را بشناسند و در این مرد تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهند و سپس با شناخت برای استفاده از این فضا به عنوان یک رسانه برای مقابله با شبهات و هجمه ها اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha