جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: نشر گفتمان مهدویت به ویژه در شرایط کنونی لازمه صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين مجتبی كلباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با  تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که باور به مهدویت و منجی موعود تنها اختصاص به شیعه ندارد، بلکه یک تفکر جدی و ذخیره ای استراتژیک برای همه بشریت است تا بتواند از آلام و رنج های خود به ویژه در دوران آخرالزمان رهایی یافته و طعم حقیقی عدالت و برابری و ایمان به خالق متعال را بچشد.
وی همچنین افزود: از این منظر گرچه مهدویت، فرهنگ انتظار و تحقق حکومت جهانی مهدوی، جزو اصول و باورهای اصیل و خدشه ناپذیر شیعه است، اما آنچه مسلم است این که ما باید به سهم و وُسع خود بکوشیم که آن را به عنوان یک راهبرد انکارناپذیر جهانی برای بشر امروز که تشنه عدالت و حقیقت است ، مطرح و تبیین کنیم.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در این میان اولین قدم و شاید مهم ترین آن در راستای مهدوی کردن جامعه، تقویت شناخت و تحکیم باورها به ویژه در میان نسل جوان است که در این خصوص علیرغم همه تلاش های صورت گرفته که به جای خود ارزشمند است، اما به نظر می رسد که هنوز جای کار زیادی وجود دارد.
وی ادامه داد: این که مهدویت می تواند در جامعه چه تاثیری بگذارد و عقیده مهدویت می تواند چه برکاتی در هدایت جامعه داشته باشد هیچ گاه نباید مورد غفلت واقع شود.
حجت الاسلام و المسلمین کلباسی همچنین ضرورت عمق بخشی به ارادت و علاقه وافر مردم و نسل جوان به حضرت حجت بن الحسن(عج) را مورد توجه قرار داد و گفت: ما باید آموزه های مهدوی را به خوبی برای جامعه به ویژه جوانان تشنه حقیقت و معنویت تبیین کرده و با ابزار مناسب و تأثیرگذار رسانه ای و فرهنگی و با زبان روز در راستای ترویج آن بکوشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha