پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بعد از تاریخ ائمه(ع) هیچ تاریخی مانند تاریخ علمای بزرگ آموزنده و تاثیرگذار نیست، لذا طلاب علوم دینی لازم است با مطالعه دقیق شرح حال بزرگان دینی از زندگی آنان درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه مهدی موعود (عج) قم که در دفتر معظم له برگزار شد، به تبیین بایسته های امر طلبگی و لزوم تلاش جدی برای کسب علوم  اهل بیت(ع)پرداختند.

ایشان با بیان اینکه طلبگی سربازی امام عصر(عج) و افتخاری بسیار بزرگ است، خاطرنشان کردند: طلاب با قال صادق(ع) گفتن فرهنگ الهی را پیاده می کنند و باید از این بابت خدا را شاکر باشند.

* اخلاص؛ اولین گام طلبگی

ایشان همچنین اخلاص را اولین گام طلبگی برشمردند و ابراز داشتند: طلاب باید با اخلاص کامل، ادامه دهنده راه شیخ مفید ها و شیخ طوسی ها باشند.

این مرجع تقلید با بیان این که طلاب باید در فرا گیری علم همت قوی داشته باشند، گفتند: طلاب نباید در عرصه کسب علم کوتاهی کنند؛ زیرا کسی می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد که مراتب بالای علمی را بگذراند، نمونه بارز آن امام خمینی به عنوان یک فقیه جامع الشرایط بود که توانست دنیا را متحول کند.

* تاکید بر مطالعه سیره علما و بزرگان

معظم له با اشاره به لزوم مطالعه سیره علما و بزرگان، تصریح کردند: بعد از تاریخ ائمه(ع) هیچ تاریخی مانند تاریخ علمای بزرگ آموزنده و تاثیرگذار نیست و لازم است طلاب با مطالعه دقیق شرح حال بزرگان دینی از زندکی آنان درس بگیرند.

ایشان تمرین و ممارست در نوشتن مطالب را از ویژگی های طلاب موفق ذکر کردند و افزودند: تقوا و ورع از دیگر ویژگی های  اهل علم محسوب می شود؛ طلاب باید با الگوگیری از سیره علما خود را به گوهر تقوا بیارایند.

معظم له با بیان این که ادبیات فارسی و عربی خود را کامل کنید، تاکید کردند: طلبه ای که دارای ادبیات کاملی نیست ،موفق نخواهد بود؛ داشتن قدرت قلم نیز بسیار مهم است زیرا طلبه ای که دارای قلم نباشد، نمی تواند علم خود را به دیگران منتقل کند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که طلبه باید به نماز شب و سحرخیزی اهمیت دهد، خاطرنشان کردند: سحر خیزی در قلب انسان نورانیت ایجاد می کند و آموختن علم با نورانیت قلب ارتباط دارد، زیرا در حوزه علمیه، علم اهل بیت(ع) را می خوانیم و چنین علمی به شایستگی نیاز دارد.

* لزوم ارتباط قلبی با امام زمان(عج)

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان انس و ارتباط قلبی با امام عصر(عج) از الزامات طلبگی دانستند و یادآور شدند: طلاب باید به وظایف خود در عرصه سربازی امام زمان(عج) به خوبی عمل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha