پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام زمان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) "شوط" گفت: ظهور حضرت مهدی (عج) کشتی نجات امت از ضلالت است و هیچ روزی مبارک‌تر از این روز وجود ندارد.

حجت الاسلام سیدعلی رویدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فضیلت‌های شب نیمه شعبان اظهار داشت: شب نیمه شعبان دارای فضیلت‌های بسیاری است، از امام صادق(ع) روایت است که از امام محمد باقر (ع) در خصوص جایگاه شب نیمه شعبان سؤال شد و حضرت فرمودند:« آن شب بعد از شب قدر با فضیلت‌ترین شب‌ها است».

وی افزود: شب نیمه شعبان از شب‌های بسیار مهم است که غفلت از آن حسرت فراوان به دنبال دارد و اعمال بسیاری دارد که توجه به آن‌ها مهم و ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) "شوط" تصریح کرد: اولین كاری كه باید در این شب انجام شود، این است كه از لذت و آسایش دنیا در این شب چشم‌پوشی شود و آن گاه برای استفاده بیشتر از این روز، به روزه داری، تهجد و شب زنده داری بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: روز نیمه شعبان روز تولّد منجی بشریت، یگانه سکّان دار کشتی هدایت، حضرت حجت ابن الصادق(ع) است، روز ولادت قلب تپنده عالم وجود، ثمره ولایت و امامت و کشتی نجات امّت از ضلالت است و چه مولودی مبارک‌تر از مولود این روز وجود دارد.

حجت الاسلام رویدل بیان داشت: ظهور ایشان با خواست خداوند صورت می‌گیرد اما مردم نیز سهم قابل توجهی در ظهور آن حضرت دارند و در صورتی که از خدا بخواهند، ایشان خواهند آمد و خواستن و تشنگی واقعی در زمینه ظهور امام زمان(عج) در جامعه نیست، زیرا اگر مردم خلاء ایشان را احساس کنند و از خدا بخواهند، حتماً ظهور صورت می‌گیرد؛ بنابراین شیعه باید خود را در این زمینه آماده کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha