چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که افکار ابن تیمیه برخاسته از کینه، دروغ و غرض ورزی نسبت به اهل بیت(ع) است، گفت: شیعه باید آگاه به مسائل مربوط به مهدویت باشد تا در مواجه با شبهات از بصیرت و آگاهی لازم برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، ظهر امروز در همایش ویژه روحانیون که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام مهدی(عج)، اظهارداشت: شناخت امام زمان(عج) یکی از ضرورت های عصر کنونی است و شیعه باید آگاه به مسائل مربوط به مهدویت باشد تا در مواجه با شبهات از بصیرت و آگاهی لازم برخوردار شود، در این میان نقش علما و روحانیون در آگاهی بخشی و بصیرت دهی در زمینه مهدویت و ظهور بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: شبهات و اشکالاتی که درباره امام زمان(عج) در جامعه امروز شاهد آن هستیم، بسیاری از آنها مطرح شده از سوی وهابی ها در دنیای اسلام است، به گونه ای که انتشار این اشکالات از زمان ابن تیمیه صورت گرفته و وهابیون چیز جدیدی در موضوع مهدویت از خود ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که افکار ابن تیمیه برخاسته از کینه و غرض ورزی نسبت به اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: نباید اجازه تبلیغ ضد شیعی و مهدویت در جهت کم رنگ کردن اعتقادات شیعیان نسبت به امام زمان(عج)، داده شود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با تاکید بر ذائقه شناسی شرع، افزود: در بیان احکام در توضیح مسائل و اصول و فروع دین همچون بیان اهمیت نماز، روزه، خمس، زکات، هدف و مذاق شرع را بدانیم که در این صورت بهتر می توانیم برای مخاطب ارائه و تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: مطالعه زیاد کتب فقهی، انس با قرآن کریم و تطبیق مسائل شرعی با یکدیگر می تواند ما را بیشتر در تفهیم و تبیین احکام دینی یاری کند.

وی تاکید کرد: روزانه تلاش کنیم تا حداقل یک جزء از کلام الهی را با تدبر قرائت کنیم، چرا که ختم قرآن کریم زمینه ساز افزایش هوش، سرعت مطالعه و سعادت انسان می شود و علما و بزرگانی که در وادی تقرب به خداوند متعال موفق بودند، همواره با کلام الهی انس داشتند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha