پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شکوری خوی

حوزه/ امام جمعه خوی با تاکید بر این که مشکلات جامعه ناشی از کم توجهی به مهدویت است، گفت: باید مقاصد ظهور امام زمان(عج) و اهداف ایشان در جامعه اسلامی نصب‌العین همه قرار گیرد و برای جامعه امروز تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، ضمن تبریک نیمه شعبان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمده تا بستر حکومت امام زمان(عج) را فراهم کند و در این راستا امام خمینی(ره) فرمود منتظر واقعی کسی است که دست روی دست نگذاشته و با تلاش و جان‌فشانی جامعه را به سمت صلاح و رستگاری سوق دهد که این رستگاری با مشخص شدن حد و مرز حریم افراد ممکن است.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه با آن روبه‌رو است، به‌ سبب این است که در مسئله مهدویت کوتاهی کرده ایم و هرچه درباره امامت و ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) و مسایل مربوط به آن تلاش کنیم، کم است.

مدیر حوزه علمیه خوی تصریح کرد: باید مقاصد امام زمان(عج) و اهداف ایشان نصب‌العین همه قرار گیرد و برای جامعه امروز تبیین شود و هیچ خدمتی بالاتر از این کار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری خاطر نشان کرد: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان (ع) اراده الهی است، ولی آنچه که انسان‌ها به‌عنوان زمینه‌سازی ظهور می‌توانند انجام دهند از بین بردن زمینه‌هایی است که موجب غیبت آن‌ حضرت شده و ایجاد آمادگی در خودشان است و این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیف بر عهده آن‌ها است.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین به لزوم بررسی مباحث مهدویت اشاره کرد و گفت: تمامی ارگان‌ها و نهادها لازم است به اين عرصه وارد شوند تا در آينده نزديك آموزش‌های نمادهای مهدوی و آموزه‌های فرهنگ امام زمان(عج) در سراسر استان و ميان تمامی اقشار جامعه نهادينه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha