جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمینار مهدویت در ماداگاسکار

حوزه/ سمینار مهدویت به همت نمایندگی جامعه المصطفی در ماداگاسکار و با حضور و مشارکت جمعی از مراکز اسلامی و مسیحی این کشور و نیز جمعی از اساتید حوزوی و دانشگاهی پایتخت و ماژونگاه در شهر ماژونگاه ماداگاسکار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی قاضوی، نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار، در سمینار مهدویت که از ساعت 14:30 به وقت محلی تا اذان مغرب روز شنبه، در شهر ماژونگاه کشور ماداگاسکار برگزار شد، ضمن اشاره به سنت های الهی در رابطه با خلقت آدمی، اظهار داشت: خداخواهی، دینداری، جاودانگی و امیدواری از مهمترین مولفه های فطرت وجودی انسان بوده، رابطه مستقیمی با انتظار منجی دارد.

  وی در ادامه ضمن ارائه مباحثی پیرامون چرایی لزوم منجی در عالم خلقت، خاطرنشان کرد: سه سوال اساسی، چرایی منجی، مولفه های شخصیتی منجی و علل نهادینه شدن این امر در اندیشه بشری، از مهمترین بایسته هایی است که باید به آن پاسخ گفت.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضوی با بیان این که بیداری و آمادگی، کلید فصل انتظار است، اظهار داشت: پیامبران الهی نیز ضمن تأکید بر شب زنده داری و عبادت در شامگاهان این مهم را از اصول عابدان درگاه الهی می دانستند؛ به گونه ای که حضرت عیسی(ع) به یاران خود تأکید می کردند که شب را بیدار بمانید و تا برگشتن من نه بخوابید و نه خود را به خواب بزنید.

وی در ادامه ضمن اشاره به تأکیدات کتاب مقدس مسیحیان در رابطه با منجی عالم بشریت، اذعان داشت: در کتاب انجیل، ۸۰ مورد نام پسر انسان مطرح شده، که ۳۰ مورد آن با منجی عیسی و ۵۰ مورد آن نیز بشارت به منجی همراه عیسی است.

نماینده جامعه المصطفی العالمیه در ماداگاسکار افزود: طبق روایات اسلامی نیز از حضرت علی(علیه السلام) و فرزندان ایشان به عنوان فرزندان انسان یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی در پایان با تأکید بر این که اعتقاد به منجی، روح امید و زندگی پاکیزه را در انسان زنده نگه می دارد، یادآور شد: اعتقاد به منجی الهی، ضمن بیداری، آمادگی انسان در برابر مصائب و مشکلات را به دنبال دارد.

گفتی است؛ این مراسم ضمن استقبال پرشور حضار اعم از مسلمان و مسیحی، به صورت آنلاین در رسانه ها و خبرگزاری های منطقه ای پوشش رسانه ای شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha