پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غنوشی

حوزه/ جنبش النهضة تونس امروز دوشنبه در دهمین همایش خود راشد الغنوشی رهبر جنبش تاریخی النهضة را بار دیگر به عنوان رئیس این حزب سیاسی انتخاب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش النهضة تونس امروز دوشنبه در دهمین همایش خود راشد الغنوشی رهبر جنبش تاریخی النهضة را بار دیگر به عنوان رئیس این حزب سیاسی انتخاب کرد.

علی العریض رئیس دهمین همایش جنبش النهضة امروز خبر انتخاب راشد الغنوشی به ریاست این جنبش و موفقیت چشمگیر او نسبت به دو رقیب خود را اعلام کرد و گفت: الغنوشی در این انتخابات 800 رای، و هر کدام از رقیبان او 229 و 29 رای به دست آوردند.

غنوشی نیز در پایان همایش از فعالیت همایش تشکر کرد و ضمن اعتراف به وجود برخی اشکالات در جنبش، قول داد آنها را اصلاح کند.

دهمین همایش النهضة روز جمعه گذشته در پایتخت تونس آغاز به کار کرد تا به عنوان یکی از دو حزب سیاسی برجسته تونس، رهبر جدید خود را تعیین کند و استراتژی های چهار سال آینده خود را مشخص کند.

این حزب سیاسی که به اخوان المسلمین گرایش دارد، پس از سرنگونی زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق تونس در سال 2011 ، در اولین انتخابات پارلمان تونس پیروز شد و امروز یکی از قدرت های تاثیرگذار سیاسی در تونس به شمار می رود و غنوشی نیز به عنوان بنیانگذار این حزب از شخصیت های اسلامی تاثیرگذار در انقلاب مردم تونس به شمار می رود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha