سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: علما حق بزرگی بر مردم دارند، چرا که مردم را در برابر شیاطین بین‌المللی که می‌خواهند منافع نامشروع خود را با برده ‌داری ملت‌ها تأمین کنند، مصون نگه می‌دارند و با بصیرت افزایی در جامعه، دسیسه‌های دشمنان را نابود می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در مراسم عمامه گذاری طلاب اهوازی، حوزه‌های علمیه را اردوگاه‌های امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: مأموریت طلاب علوم دینی به عنوان سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) از همان ابتدای دوران طلبگی آغاز می‌شود.

وی با بیان این ‌که طلاب علوم دینی، تبیین‌کننده سیره اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) در جامعه هستند، گفت: علما، حجت حضرت ولی‌عصر(عج) بر مردم بوده و به علت عدم دسترسی مردم به آن حضرت، به‌عنوان نواب امام زمان(عج) معرفی‌شده‌اند.

آیت‌الله موسوی جزایری، در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت، شیعیان و منتظران دوران غیبت را برترین انسان‌ها در همه ادوار معرفی کرده و این برتری را به دلیل عقل، درک، بصیرت و تقوای الهی دانسته است که از دید آنها غیبت همچون حضور است و از محضر آن حضرت بهره می‌برند.

 امام‌جمعه اهواز، نقش علمای دین در عصر غیبت را بسیار سخت و حساس دانست و تصریح کرد: علمای شیعه در اصل مرزبانانی برای جلوگیری از نفوذ شیطان در میان عامه مردم هستند که باید با ارشاد، هدایت، افشاگری دشمن و شیاطین و تحکیم پایه‌های ایمان و ولایت اهل‌بیت(ع)، مردم را در راه دین ثابت‌قدم نگاه‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ادامه داد: علما حق بزرگی بر مردم دارند، چرا که مردم را در برابر شیاطین بین‌المللی که می‌خواهند منافع نامشروع خود را با برده ‌داری ملت‌ها تأمین کنند، مصون نگه می‌دارند و با بصیرت افزایی در جامعه، دسیسه‌های دشمنان را نابود می‌کنند.

وی، بصیرت را مهم‌ترین عامل بازدارندگی حربه‌های استکبار نامید و اذعان داست: اگر مسلمانان در خواب باشند، اسرائیل روز به روز قدرتمندتر شده و تسلطش بر مردم ضعیف و ستم دیده، بیشتر می‌شود، پس باید یک‌صدا برای شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسارئیل" هم‌نوا شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: بدانید که شیاطین خیرخواه شما نیستند و مذاکره با آنان هیچ منفعتی در پی نخواهد داشت؛ پس در برابر آنها بایستید و بدانید که پیروزی واقعی میدان شما خواهید بود.

آیت‌الله موسوی جزایری، به جنایات آل سعود اشاره کرد و گفت: عربستان امروز حتی گوی سبقت را از رژیم اشغالگر قدس ربوده و وقاحت را به‌جایی رسانده که حتی به یک موجود زنده هم رحم نمی‌کنند.

امام‌جمعه اهواز، در پایان سخنان خود، مصون ماندن جمهوری اسلامی ایران از گزند دشمنان را در گرو تدابیر مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: به‌یقین حفظ روحیه ولایت مداری در مردم سبب تضمین آینده میهن عزیز جمهوری اسلامی خواهد بود و اگر می‌خواهیم کشور ما خانه امام زمان(عج) شود، باید تابع محض ولایت‌فقیه باشیم که راه او ادامه راه حضرت حجت است.

طلاب؛ خدمتگزاران فرهنگ تشیع

حجت‌الاسلام ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب‌الحوائج(ع) اهواز نیز در این مراسم، بابیان این‌که هم‌اکنون قریب به 80 طلبه در این مدرسه تحصیل می‌کنند، گفت: یکی از تلاش‌های اساتید و معاونین و مدیریت مدرسه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بر تربیت طلاب انقلابی است که إن شاءالله این مهم با هدایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری، صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی این مدرسه در مناطق محروم اهواز، افزود: ازآنجایی‌که طلاب، خدمتگزاران فرهنگ تشیع هستند، تلاش نموده‌ایم تا با اعزام طلاب معمم و غیر معمم به مناطق محروم، ضمن آشنایی مردم با معارف اسلامی و مبانی دینی، برخی از شبهات دشمن را برای آنها بیان و درصدد رفع آنها باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha