پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار جمعی از نمایندگان منتخب مردم تهران

حوزه/ مشکلات اقتصادی کشور با سفارش و نصیحت حل نمی شود، بلکه در این راه باید اقدامات جدی و عملی صورت گیرد؛ باید جلوی مسائلی همچون قاچاق کالا و ورودی های غیر قانونی واردات کالا به کشور گرفته شود و با اختلاس، تورم و رشوه خواری مبارزه جدی صورت گیرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در دیدار جمعی از نمایندگان منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر اهمیت مساله اقتصاد، مجلس دهم را به توجه بیشتر به رفع مشکلات اقتصادی توصیه کرده  و اظهار داشتند: مساله اقتصاد آن قدر مهم است که می تواند اعتقاد مردم را تحت تاثیر قرار دهد؛ حضرت امیر علیه السلام می فرماید خدایا! بین مردم و نان مردم که در اینجا مراد کلیت اقتصاد است، جدایی نینداز چرا که در این صورت دینداری مردم مشکل خواهد بود.

معظم له خاطرنشان کردند: اگر بخاطر ضعف اقتصادی، اعتقاد مردم آسیب ببیند، آن عذاب علیم برای همه ماست و حتی در مقابل نسل های آینده نیز که ممکن است از این قضیه آسیب اعتقادی ببینند ما مسئولیم.

ایشان با اشاره به ظرفیت های عظیم اقتصادی کشور، ابراز داشتند:این کشور به لطف الهی همه چیز دارد؛ یعنی خداوند هم ما را بی نیاز ساخت و هم سرمایه های لازم را در اختیار ما قرار داد.

ایشان ادامه دادند: بزرگترین سرمایه کشور ایمان، قرآن و عترت است که در کنار این نعمتهای بزرگ معنوی، خداوند ذخائر زمینی را به صورت فراوان در اختیار ما قرار داد لذا کشور ما کشوری است که می تواند کاملا خودش را تامین کند. همه ما موظفیم نعمتهای خدا را شاکر باشیم و در مقابل آن کاری انجام دهیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند:  در فرهنگ قرآن، از آن کسی که ستون فقراتش شکسته است به فقیر تعبیر می شود، یعنی کشوری که جیبش خالی است ستون فقراتش شکسته است و چنین کشوری قدرت ایستادگی و مقاومت نداد. طبق فرموده قرآن کریم، کشوری که جیبش خالی است اهل تملق و چاپلوسی است، چنین کشوری نمی تواند شعار مقاومت و ایستادگی سر بدهد.

مشکلات اقتصاد کشور با سفارش و نصیحت حل نمی شود

ایشان ادامه دادند: مشکلات اقتصاد کشور با سفارش و نصیحت حل نمی شود، بلکه در این راه باید اقدامات جدی و عملی صورت گیرد؛ باید جلوی مسائلی همچون قاچاق کالا و ورودی های غیر قانونی واردات کالا به کشور گرفته شود و با اختلاس، تورم و رشوه خواری مبارزه جدی صورت گیرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود غرور و خودخواهی را بزرگترین دشمن انسان برشمردند و اظهار داشتند:دشمن ترین دشمن انسان نفس او و غرور و خودخواهی اوست، در دوران دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم که هرگز از دشمنان بیرونی مانند آمریکا کاری ساخته نیست اما غرور و خودخواهی و منیّت، انسان را حقیقتا از بین می برد و تا ما رسوا نکند ما را رها نمی کند. مسئولان باید بدانند که جناح بازی، ریاست طلبی و خود خواهی مانند یک بیماری بی درمان و آبروبر است که بالاخره انسان را از پا می اندازد.

ایشان توکل به خدا در راه حل مشکلات مردم و کشور را باعث توفیق در این امور دانستند و بیان داشتند:ممکن نیست خداوند از انسان چیزی بخواهد و دستوری بدهد تا ما آن را انجام دهیم و بعد درخواست ما را اجابت نکند، مانند اینکه فرمود مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم و این وعده خدا تخلف ناپذیر است.

معظم له ادامه دادند: ذکر بسم الله و یاد خدا همه کارها و امور را قرنطینه می کند؛ ذکر بسم الله در ابتدای شروع امور علاوه بر ثواب، این مفهوم را دارد که شخص انجام دهنده کار باید بتواند بگوید خدایا این کار را بخاطر تو انجام می دهم چرا که کار خلاف را نمی شود برای خدا انجام داد، در نتیجه اینگونه اذکار امور را قرنطینه، الهی و حفظ می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در  پایان این دیدار، مجلس دهم را به رواج وحدت و محبت در جامعه توصیه کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha