جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدباقر کریمی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید تلاش کنیم در تدوین و ثبت خاطرات و دلاورمردی های نیروهای مبارز در حوزه سمعی و بصری، مکتوب و شفاهی برای نسل آینده موثر واقع شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی امروز در مراسم رونمایی از کتاب های «هامونیه» و «بوی نارنجی نارنجک» که به مناسبت ایام  سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت، اظهارداشت: بیش از یکصد عنوان برنامه در راستای گرامیداشت  فتح خرمشهر و همچنین 50 مسجد محوری در استان در حوزه ایثار و شهادت با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حال برگزاری است.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب و جلسات نقد و بررسی در 17 شهرستان با محوریت فتح خرمشهر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: ثبت و نگارش خاطرات و دلاوری های مبارزین و مجاهدین نستوه استان همچون روحانی مبارز، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی موجب تدوین و جمع آوری رشادت های این دلیرمردان برای نسل های آینده و آنانی که در فضای جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نبودند می تواند مفید واقع شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم در تدوین و ثبت خاطرات و دلاورمردی های نیروهای مبارز در حوزه سمعی و بصری، مکتوب و شفاهی برای نسل آینده موثر و پویا واقع شویم.

گفتنی است؛ کتاب های اشعار«هامونیه» به نوشته سیدحیدر علی آران (هامون) و «بوی نارنجی نارنجک» به قلم سلبی ناز رستمی در حوزه دفاع مقدس نگارش شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha