پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رمان دینی"رؤیای نیمه شب

حوزه/ رمان دینی "رؤیای نیمه شب" با پیش زمینه مهدوی در قم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید احمد بطحایی، به عنوان منتقد طی سخنانی در نشست که  عصر سه شنبه در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار شد، با اشاره به این که روایت داستان در موقعیت تاریخی و بستری عاشقانه از نقاط قوت این اثر است، ابراز داشت: نویسنده که خود یک شخصیت روحانی و فاضل حوزوی است در بستر یک رمان عاشقانه کوشیده که به نحو مطلوبی حقانیت شیعه و نیز بحث مهدویت را اثبات کند و در این باره به نظر می رسد که موفق عمل کرده است.

وی افزود: تاکنون داستان های عاشقانه زیادی به رشته تحریر درآمده اما متاسفانه بسیاری از آن ها به ورطه ابتذال دچار شده است و حال آن که قلم نویسنده در این اثر ارزشمند بسیار پاک و نجیب است و ما به نوعی شاهد روایتگری یک نوع سبک زندگی اسلامی در این کار هستیم.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم اضافه کرد: در شرایطی که امروز جوان ها درگیر غرایز و شبهات هستند در این رمان اتفاقاً به هر دو موضوع پرداخته شده و نویسنده با قلم هنرمندانه خود از عهده این کار برآمده و توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری ، نویسنده این رمان نیز بیان داشت: عنوان قبلی این کتاب" نیمه شبی در حله" بود که به "رویای نیمه شب" تغییر یافت و نگارش آن مربوط به 15 سال قبل می شود

وی افزود: این کتاب برای مسابقه کتاب زندگی در سطح ملی انتخاب شده و به زودی قرار است تیزر و آنونس تبلیغاتی این اثر همچون کتاب دختر شینا از صدا و سیما به نمایش درآید و با هماهنگی های صورت گرفته قرار است بیش از 200 هزار نسخه از آن منتشر شود.

این نویسنده حوزوی با بیان این که در این رمان ماجرای تشرف یک شیعه به محضر امام عصر(عج) در کانونی ترین نقطه داستان قرار گرفته است، افزود: سند تاریخی این رمان یک صفحه بوده اما با فضاسازی و شخصیت پردازی بر اساس آن سیصد صفحه نوشته شده است .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha