پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ازدواج

حوزه/ نشست نقد و بررسی اهداف و آثار ازدواج توسط طلاب مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز با حضور اساتید و متخصصین در این حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به همت مدیر و معاونین مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز و به جهت آشنایی طلاب با اهداف انسان و آثار های موجود در امر مهم ازدواج و شناخت روایی ازدواج، نشست نقد و بررسی" اهداف و آثار ازدواج " ویژه 40 نفر از محصلین این حوزه با حضور مدیر، کادر آموزشی در نمازخانه مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی نیا، مسئول مدرسه بقیه الله(عج) و از اساتید حوزه شیراز در این نشست اظهار داشت: انسان در مسیر زندگی برای خود اهدافی را دنبال می کند تا بتواند با رسیدن به آنها، حیات را برای خود معنا و مفهوم ببخشد، اما بی تردید به تنهایی نمی تواند این امر مهم را به انجام رساند پس باید وارد اجتماع شود و از مزایای زندگی اجتماعی بهره مند شود.

وی بیان کرد: اولین و پایدارترین این زندگی اجتماعی و جمعی با ازدواج و تشکیل خانواده میسر می گردد، از همین روست که انسان با جنس مخالف خود پیوند می خورد تا به اهداف انسانی و الهی خود برسد.

مسئول مدرسه بقیه الله(عج) شیراز، در جمع طلاب  مدرسه بقیه الله(عج) به اهداف انسان در ازدواج اشاره و تصریح کرد: از اهداف والای ازدواج محفوظ بودن انسان در برابر انحرافات می باشد.

وی در ادامه گفت: احادیث بسیاری درباره اهداف ازدواج آمده است، در یکی از این احادیث حضرت رسول(ص) می فرماید که ای جوانان هر کدام از شما که توانایی ازدواج دارد باید ازدواج کند، زیرا ازدواج چشم وشهوت را در مقابل گناه بیشتر حفظ می کند، پس بنابراین یکی از اهداف این امر بسیار مهم، حفظ دین می باشد.

این استاد حوزه شیراز، به دیگر آثار ازدواج اشاره و خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف و آثار ازدواج، آرامش، به تکامل رسیدن، فراوانی نعمت، سلامت و امنیت اجتماعی، تقویت روحیه در انسان و ... می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha