شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدعلی مهدوی‌ راد

حوزه/ آخرین کار تحقیقی حجت الاسلام والمسلمین خراسانی، تحقیق بر تبیان شیخ طوسی است که نه تنها فخر شیعه، بلکه عالم اسلام می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، امروز ششم خرداد، در همایش نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی که  در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)  قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که این عالم وارسته سال‌ها در عرصه پیراستگی از وابستگی‌ها و کسب دانش و فضل قدم برداشته، گفت: برای بسیاری از کسانی که در حوزه قم مشی کرده‌اند، حدود سه دهه پیش مؤسسه آل‌البیت(ع) لطباعة و النشر به صورت جدی آثار عظیمی را منتشر میکرد که مقدمه‌ای برای ایجاد مؤسسه جلیل آلالبیت لاحیاء التراث شد.

وی افزود: موسسه مصداق آیه «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَا»(سوره ابراهیم آیه ۲۴) است و امروز آثار نشر یافته از این مؤسسه آثاری ارجمند و فاخر در حوزه تفسیر و فقه و کلام و رشته‌های دیگر است؛ این مؤسسه امروز گسترده و گسترده‌تر شده و حجت الاسلام والمسلمین خراسانی از پایه‌های عظیم و استوار مؤسسه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد بیان کرد: آثار مهمی در این مؤسسه احیاء شده و امروز یکی از فرازمندترین و استوارترین مؤسسه‌های شیعی با ابتکارها و خلاقیت‌های بدیع است و به عنوان اولین مؤسسه در بنیان نهادن پژوهش‌های جمعی محسوب می‌شود.

این قرآن‌پژوه عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین خراسانی دانش‌آموخته حوزه نجف و کربلاست و گرداننده یکی از موسسات آموزشی و پژوهشی نحف و فردی محقق و مولف بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین خراسانی به نظرم مصداق عبادالرحمان است؛ آرام، کم‌حرف و پرکار است و یک بار از ایشان سخنی به بدی درباره کسی نشنیدم؛ در کارش بسیار محکم، دقیق و استوار است، فراوان به جامعه یاری رسانده ولی برای خود بهره‌ای نبرده و همچنین فروتنی در دانش از ویژگی‌های عجیب ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد عنوان کرد: آخرین کار تحقیقی وی  تحقیق بر تبیان شیخ طوسی است که نه تنها فخر شیعه، بلکه عالم اسلام است.

وی با تمجید از برپایی این همایش افزود: فرازمندی، فراملی‌نگری، بلنداندیشی و با همه بودن از جمله ویژگی‌های دیگر این عالم فرزانه است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد تصریح کرد: نظارت و پژوهش مستقیم این اثر به عهده وی بوده که در صفای باطن کم نظیر است و بخشی از متون تفسیری و ... را تحقیق و تصحیح کرده‌اند که از جمله آن تبیان شیخ طوسی می باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم موسسه آل البیت(ع) بتوانند تحقیق و تصحیح این تفسیر جلیل‌القدر را به پایان ببرد تا وارد بازار نشر شود و محققان بتوانند از آن بهره‌مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha