پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حاج علی اکبری

حوزه /رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با انتقاد از عدم اختصاص سهمی در برنامه ششم توسعه به مساجد، گفت: این عیب بزرگی است که در برنامه پیشرفت کشور، جایی برای مساجد در نظر گرفته نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های دهه تکریم و غبارروبی مساجد، اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان فرصت خوبی برای تکریم خانه های خدا در جامعه اسلامی است، چرا که جایگاه مسجد در اسلام بسیار والا و ارزنده می باشد.

وی ادامه داد: صرف مسئله مهیا کردن فضای ظاهری مساجد مورد نظر نیست بلکه ویژگی های مسجد شایسته و مورد نظر نبی مکرم اسلام(ص) و آثار تربیتی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی مساجد در این ایام از توجه بیشتری برخوردار است.

این محقق حوزوی  خاطر نشان کرد: کار مسجد جنبه قدسی و ملکوتی داشته و در آحاد مومنین دلبستگی و تعلق خاطر به مسجد موج می زند، لذا همه درصدد هستیم برای رونق و افزایش نفوذ مسجد در جامعه و هوشیارسازی مسئولان برای اهتمام بیشتر به مساجد تلاش نماییم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه امروز مساجد مورد غفلت جمعی قرار گرفته اند گفت: باید تلاش شود شأن خادمی و نشان خادمیت مسجد را با خود داشته باشیم و اگر اینگونه شود بسیاری مسائل و مشکلات مساجد حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال موضوع مسجد و بانوان به عنوان رویکرد و اولویت جاری امور مساجد است گفت: ارائه تصویرهای مطبوع و جهت های درست در اداره امور مسجد خارج از دستورالعمل های اداری و نحوه جذب کودکان ، بانوان و خانواده ها به مسجد را باید جدی بگیریم و در این راه بهترین کار ارتقای بینش و دانش کارگزاران مساجد نسبت به مسئولیت هایشان است

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با انتقاد از عدم اختصاص سهمی در برنامه ششم توسعه به مساجد گفت: این عیب بزرگی است که در برنامه پیشرفت کشور جایی برای مساجد در نظر گرفته نشده باشد.

فعالیت 3350 مسجد در تهران

وی با اشاره به وضعیت مساجد استان تهران اظهار داشت: در استان تهران سه هزار و سیصد و پنجاه و سه مسجد داریم که از این  تعداد 3115 مسجد ظرفیت فعال سازی دارند و تعداد 2550 مسجد نیز امام و نماز جماعت دارد، همچنین سهم شهر تهران 1986 مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: در زمینه جذب و استقرار امام جماعت در مساجد  اهتمام ویژه ای داریم، لذا تاکنون 2030 امام جماعت حکم دریافت نموده اند که 765 مورد از این احکام جدید است.

وی افزود: برای حل مشکلات احتمالی بین هیئت امناء، بسیج و امامان جماعت کمیته صیانت از قداست مسجد تشکیل شده که با همفکری تلاش می کند مشکلات را حل نماید.

وی افزود: در سال 1394 به سامانه سند سطح بندی و نظامندی مسجد مجهز شده ایم و همچنین 900 مورد بازرسی از مساجد استان تهران داشته ایم؛ همچنین سامانه تلفنی 61943 برای دریافت پیشنهادات و شکایات طراحی شده و به 90 مورد شکایات حقوقی مساجد رسیدگی نموده ایم.

این پژوهشگر دینی در پایان با بیان اینکه 400 کرسی تلاوت فعال و 1500 تفسیر آیات و تفسیر تفصیلی در مساجد داریم، گفت: در سیر آمزوشی حوزه های علمیه تربیت امام جماعت باید در اولویت قرار گیرد البته در طبع طلبه های عزیز این مسئله هست اما انتظار مساعدت بیشتر از حوزه های علمیه داریم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha