سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: تا وقتی مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب و قرآن حفظ است و حفظ می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی عصر امروز در دیدار طلاب، فضلا و هیئت امنای مدرسه علمیه شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری شهر "بلده" شهرستان "نورکه"، که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شدگفتند: مدرسه علمیه ای که وزن و موزون هر دو را به همراه دارد، مدرسه ای ویژه ای است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در قیامت ترازویی نصب می کنند که وزن و موزون او حق است، ولی در دنیا ترازوی سنجش هر شیء با قیامت متفاوت است، اظهار داشتند: در قیامت نماز و روزه و سایر اعمال را با سنگ و غیر آن نمی سنجند، بلکه با حقیقت، وزن می کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه وزن در آخرت حق است و موزون، اعمال انسان، به جایگاه شهدا و عالمان دین اشاره کردند و  اظهار داشتند: درباره علما و شهداء بیان نورانی از پیامبر(ص) است که ایشان فرمودند« اعمال شهداء را با مرکب علما می سنجند، یکی وزن و دیگری موزون است.

ایشان بیان داشتند: زمانی که خواستند خون را با مرکب علما بسنجند آن روز معلوم  می شود که مرکب علما از خون شهداء سنگین تر است. چون مرکب علما همانند امام راحل ها، شیخ فضل الله نوری ها و دیگر علمای برجسته دین، شهید پرور بوده است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه به همین دلیل مرکب علما از خون شهید بالاتر است، به جایگاه و عظمت شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری و مدرسه علمیه شهر بلده نور اشاره کرده و گفتند: مدرسه علمیه این شهر با دستی وزن و در دستی دیگر موزون دارد.

حضرت آیت الله  جوادی آملی افزودند: شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری خون و مرکب را با هم داشت، هم عالم و شهید بود. نه از خون و مرکب دیگری کمک گرفت، بلکه او خون  کفاء بود. این مدرسه علمیه هم شهید پرور و عالم پرور بود، این دو خصوصیت از آن این مدرسه شهر بلده نور است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: عظمت این مدرسه علمیه برکاتی به همراه دارد که از جمله آن این است که باعث نورانیت منطقه و مردم دیار این شهر و استان مازندران می شود و به برکت آن جوانان از معارف ناب شهید و عالم، مسیر و حق و حقیقت را درک خواهند کرد.

ایشان بیان داشتند: امام صادق(ع) وقتی شاگردان را می دید می فرمود« من از تنهایی به خدا شکایت می کنم و می فرمود، ای کاش این طاغوت و حکومت عباسی به من اجازه می داد، من مدرسه علمیه ای می ساختم و طلبه ها در حجرها  جمع می بودند و به تعلیم و تعلم آنها می پرداختم.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: منطقه نور و بلده دارای همچین فضایی است؛ یعنی  آن مدرسه عملیه به نام شهیدی قرار دارد. از خصوصیت این مدرسه علمیه این است که مردان بزرگی در آن جا حضور داشتند و امروز مردمان آن دیار وارثان آن علما و مدرسه اند و لازم است اداره این مدرسه علمیه را به دست گیرند، این همان آروزی امام صادق(ع) بود وقتی شاگردان را می دید می فرمودند «من از تنهایی به خدا پناه می برم و شکایت می کنم که طاغوت اجازه ساخت و اداره مدرسه علمیه و تربیت طلاب را به من نداد».

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: در حال حاضر به برکت خون شهید ومردم خیر این منطقه، این مدرسه علمیه سامان پیدا کرده و باید شاکر باشیم چون تا وقتی این مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب و قرآن حفظ است و حفظ می شود.

این مرجع تقلید افزودند:  در منطقه ای که مدرسه علمیه است دین است، انقلاب و معارف هم هست و با بودن معارف ناب اهل بیت(ع) دیگر خلافی در آن جا نیست.

ایشان بیان داشتند: اخلاق و شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می کنند و تألیف می شوند و شما اهالی منطقه بلده نور در حال حاضر از این فضای نورانی برخوردار هستید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha