جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 کنوانسیون مسلمانان آمریکایی با موضوع قرآن مجید

حوزه/ موضوعات اصلی کنوانسیون ۳ روزه بالتیمور شامل چالش‌های پیش روی مسلمانان ساکن آمریکای شمالی، اسلام‌هراسی و تبعیض، و روش‌های رودررویی با مشکلات روزمره مسلمانان آمریکایی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aa.com.tr، بزرگ‌ترین کنوانسیون مسلمانان آمریکا(ICNA) با حضور ده‌ها هزار مسلمان و به همت دایره اسلامی شمال آمریکا و جامعه مسلمانان آمریکایی در بندر بالتیمور، شمال مریلند و 65 کیلومتری شهر واشنگتن دی.سی در آمریکا برگزار شد. موضوع کنوانسیون امسال درباره بزرگداشت قرآن مجید بوده و سخنرانان همچنین درباره چالش‌های روزمره مسلمانان آمریکایی صحبت کردند. موضوعات کنوانسیون 3 روزه بالتیمور بعلاوه شامل چالش‌های پیش روی مسلمانان ساکن آمریکای شمالی، اسلام‌هراسی و تبعیض، و روش‌های روبرویی با مشکلات روزمره مسلمانان آمریکایی است.

این کنوانسیون سالانه یکی از بزرگترین تجمعات مسلمانان آمریکایی است و برای سال سوم متوالی در بالتیمور برگزار می‌شود.

در طول این کنوانسیون که دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت، سخنرانان از سرتاسر دنیا، در صحبت‌هایشان سعی دارند تا درک بهتری از قرآن، کتاب مقدس مسلمانان ارائه دهند.

به گفته برگزارکنندگان این نشست انتظار می‌رود که شرکت کنندگان دراین مراسم نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و به بیش از 26 هزار نفر برسند.

نعیم بیگ دبیرکل ایکنا در مراسم افتتاح این کنوانسیون گفت: ما موضوع قرآن مجید را برای کنوانسیون امسال انتخاب کرده‌ایم تا با بررسی زیبایی‌های این کتاب مقدس پرداخته و تفاسیر غلط درباره دین اسلام و مسلمانان را که در رسانه‌های جمعی آمریکایی وجود داشته و بعضی سیاستمداران در شعارهای انتخاباتی‌شان از آن‌ها بهره می‌برند، بی‌اثر کنیم. ما به عنوان مسلمانان آمریکایی احساس وظیفه می‌کنیم تا درباره اعتقاداتمان، وجودیت‌مان و کتاب الله صحبت کنیم. ما باور داریم که قرآن کتابی مقدس و الهی است که پاسخ دهنده تمام مشکلاتی‌ست که ما در زندگی‌ با آن‌ها روبرو می‌شویم.

ندیم صدیقی، رئیس هیات امنای جامعه مسلمانان آمریکایی پس از بیگ به صحبت پرداخت و به شنوندگان گفت: هدف کتاب مقدس رشد تمامی جامعه می‌باشد تا برای همگان پربار باشد. البته چنین هشیاری در جامعه یک شبه اتاق نمی‌افتد و تک تک مسلمانان بخشی از مسئولیت رسیدن به این مهم را بر عهده دارند. ما باید ابتکار عمل را بدست بگیریم. استفاده از قرآن در زندگی می‌تواند در تغییر وضعیت کنونی که اساس مشکلات پیش رو هستند موثر باشد.

اسامه جمال، دبیر کل شورای آمریکایی در سازمان‌های اسلامی نیز گفت: حال زمان آن رسیده که مسلمانان آمریکایی علیه اسلام‌هراسی رو به رشد با یکدیگر متحد شوند.

جمال با اشاره به سخنان اسلام‌هراسانه دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آشکارا خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا است، از جامعه مسلمانان آمریکا خواست تا علیه چنین شعارهای اسلام‌هراسانه‌ای هم‌صدا شوند.

در این کنوانسیون همچنین خبرگزاری آناتولی اقدام به ایجاد بسته جدیدی کرد که تنها روی اخبار دنیای اسلام تمرکز خواهد داشت. این بسته خبری، گزارش‌های خبری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دنیای اسلام را به مشترکان انگلیسی، عربی و ترکی زبان ارائه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha