جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله علی موحد

حوزه/ آیت الله موحد، حوزه های علمیه را مرجع تفسیر دین خواند و گفت: حوزه انقلابی وابستگی سیاسی و جناحی ندارد و با استناد به قرآن کریم و روایات واحادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مطالب را بیان می کنند.

آیت الله علی شیخ موحد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: مفهوم انقلابی ماندن حوزه ها این است که حوزه های علمیه نباید از جناح ها و گروه های سیاسی تبعیت کنند، بلکه باید از دین مردم صیانت کرده و در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند و استکبار ستیز باشند.

وی، با بیان این که حوزه های علمیه باید دو اصل مهم را در نظر بگیرند، تصریح کرد: حوزه ها و روحانیت باید بر اساس فهم عمومی و تعقل مردم با علم و آگاهی سخن بگویند و رفتار کنند، چرا که اسلام ناب اسلامی است که تمام برنامه های آن مستند می باشد و هیچ حرف و کاری در چارچوب آن بدون سند بیان نمی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با تاکید بر این که مردم به حوزه های علمیه نگاه اعتقادی دارند، ابراز داشت:  روحانیت با استناد به قرآن کریم و روایات واحادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مطالب را بیان می کنند و مردم نیز آن را می پذیرند.

آیت الله موحد تصریح کرد: حوزه های علمیه مرجعی برای تفسیر صحیح دین هستند، چرا که مردم فهم حقیقی دین را از حوزه و روحانیت به دست می آورند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان یاد آور شد: حوزه های علمیه علاوه بر تفسیر صحیح دین، باید با شناخت مسائل روز و شبهات، عالمانه پاسخگوی نیازهای مردم باشند و تهذیب نفس خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha