پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مزدوران پاکستانی داعش

حوزه/ برخی از دانشجویان مدارس علوم دینی پاکستان پس از آنکه از نظر فکری ، جذب تفکرات انحرافی تروریستها و تکفیر یها می شوند، به بهانه به دست آوردن شغل در کشورهای عربی، به خارج از پاکستان می روند تا جذب این گروهک شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طبق بیانیه منتشر شده توسط آموزش فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش و پرورش پاکستان، به نظر می‌رسد که برخی از دانشجویان مدارس علوم دینی پاکستان پس از آنکه از نظر فکری ، جذب تفکرات انحرافی تروریستها و تکفیر یها می شوند، به بهانه به دست آوردن شغل در کشورهای عربی، به خارج از پاکستان می روند تا جذب این گروهک شوند.

قیصر شیخ، مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش و پرورش پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: این سازمان در حال حاضر نزدیک به 14 هزار دانشجو را در سرتاسر مدارس علوم دینی پنجاب با آموزش‌های فنی حرفه‌ای آموزش داده و 30 هزار دانشجوی دیگر را نیز ثبت نام کرده‌ است.

به گفته او نیاز به نیروهای فنی و حرفه‌ای در کشورهای عربی چون عربستان سعودی و قطر رو به افزایش است.

طبق گزارش‌های رسیده، این دانشجویان مدارس علوم دینی از پاکستان به عربستان سعودی و قطر مهاجرت کرده و پس از آن برای جنگیدن در جبهه وهابیون، به استخدام گروهک‌های تروریستی و شبه‌نظامیان القاعده یا داعش درمی‌آیند.

منابع اطلاعات خارجی، رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر در این باره به پاکستان هشدار داده‌اند و تعداد زیادی از سربازان اسیر داعشی در یمن، عراق و سوریه نیز اصالت پاکستانی داشته‌اند که این مسئله سبب تخریب اعتبار کشور و دولت پاکستان در سرتاسر دنیا شده است.

خبرنگاران و منتقدان از آژانس‌های امنیتی پاکستان خواستار رسیدگی به این مسئله و تحقیق درباره سفر مزدوران پاکستانی به کشورهای عربی مشخص به نام نیروی کار شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha