پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام غلامحسین موحدی

حوزه/ اولین نشست تخصصی آسیب شناسی طلاق در مدرسه علمیه اباصالح(عج) شهرستان زرقان با حضور اساتید، معاونین و طلاب این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام غلامحسین موحدی مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) شهرستان زرقان در اولین نشست تخصصی آسیب شناسی مسئله طلاق در جمع اساتید، معاونین و 40 نفر از طلاب این حوزه علمیه اظهار داشت: مسئله طلاق از زمان های قدیم در میان مردم وجود داشته است، منتها نحوه و طریقه ی آن به صورتی دیگر بوده است که معمولا حقوق زن را در آن نادیده می گرفتند.

وی افزود: اسلام با در نظر گرفتن همه ی ظرافت های تربیتی، مسئله طلاق را به شکل انسانی طرح کرد؛ به طوری که حقوق زن و مرد و اعضای خانواده در آن لحاظ شده است.

مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) زرقان خاطر نشان کرد: با توجه به روایات و احادیث معتبر در مورد قدم اولیه اسلام در برخورد با طلاق، اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در وسائل الشیعه، پیرامون زمینه چینی ها برای پیشگیری از طلاق می فرماید که در حلال های خدا چیزی مغبوض تر از طلاق نیست.

وی در ادامه بیان کرد: درست است که طلاق در بعضی مواقع در زندگی انسان لازم است، اما در بسیاری از موارد، می توان با راه حل های منطقی، از وقوع آن جلوگیری کرد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: اسلام که طلاق را امر بسیار زشت و مورد غضب خدا می داند، راه هایی را پیشنهاد کرده است تا چنین امری اتفاق نیافتد؛ بنابراین با پند و نصیحت، کناره گیری موقت، انتخاب داور از سوی زن و مرد و تنبیه کردن که از راه حل های قرآنی به شمار می آید می توان از این موضوع طلاق و جدایی جلوگیری نمود.

وی اضافه کرد: اگر مرد می خواهد، زندگی را ادامه دهد باید مطابق معروف باشد و اگر طلاق می دهد باید علاوه بر ادای حقوق زن همراه با احسان به او باشد.

استاد حوزه علمیه فارس گفت: در ارتباط با این موضوع، هم مرد و هم زن باید حدود اسلام و قوانین آن را به طور کامل رعایت کنند و به هیچ وجه از آن تجاوز نکنند، در غیر این صورت ستم کار می باشند.

شایان ذکر است، در این مراسم طلاب این حوزه  با مباحثی  چون محدودیت طلاق، طلاق خلع، نشوز زن و بذل مهریه  آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha