جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: رسالت روحانیت تحکیم نظام ، انقلاب و ولایت فقیه است، اما متاسفانه بعضی ها اقدام به تخریب پایه ها می کنند و این نگرانی امام راحل بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز درهمایش مبلغین سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزامی به مناطق محروم کشور در ماه مبارک رمضان  که در سالن همایش های امامزاده سید علی (ع)در قم برگزارشد گفت: معمولا  برای اقشار مختلف  در جامعه روز و هفته ای را نامگذاری کرده اند، اما روحانیت تنها قشری است که برای  او روزی در تقویم  در نظر گرفته نشده است.

امام جمعه تهران بیان داشت: روحانیت قشری است تا سخن از ماه رمضان و محرم می شود مردم منتظر عمامه های نور و معنویت هستند.

وی افزود: حقیقتا باید خدا را شکر کرد که به این مسیر هدایت شدیم و باید قدردان این نعمت بود و برای قدردانی ازاین نعمت تلاش کرد.

عضو  هیئت رئیسه خبرگان رهبری به بایسته های تبلیغ اشاره کرد و با بیان اینکه روح  تبلیغ، اخلاص است، گفت: معنای اخلاص؛ یعنی دل بستن به خدا. مطلقا به فکر آخر رمضان نباید بود. باید باور کرد که اصل هدیه از آن خدا است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه  باحساب گری، خدا هدیه نمی دهد؛ بلکه آنچه را خود مقدر کرده اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرد: باید در فعالیت های  تبلیغی خدا را در نظر داشت و برای رضای خدا حرکت و تبلیغ کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: بایسته دوم  این است که مبلغ موفق کسی است که زی طلبگی را حفط کند، نباید هر چیزی را پیش هر کسی به زبان آورد و همه زحمات را با سخنان نابجا از بین برد و تباه کرد، باید عظمت و بزرگی را حفظ نمود.

وی افزود: روحانیت باید در همه حال عزت خود را حفظ کند و نباید این عزت را از بین برد.

عضو خبرگان رهبری گفت: بایسته سوم امر تبلیغ این است که نباید از خود غافل باشیم و باید با اعمال خود مردم را جذب کرد، اهل تلاوت قرآن  و مناجات شب باشیم.

 آیت الله خاتمی عنوان کرد: نباید گرفتار اختلافات قومی و طائفه ای شد و یا زمنیه اختلافات را به وجود آورد، باید مواظب بود از مبلغ استفاده ابزاری نشود.

امام جمعه موقت تهران  با بیان این که  مبلغ نباید در مسئله ناسیونالیستی  شهر و روستا وارد شود،

بیان داشت: باید عالمانه و مستند سخن گفت و از گفتن مباحث تکراری دوری کرد و عیبی ندارد آیه و روایت را روی کاغذ خواند چون از غلط خواندن آن جلو گیری می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مبلغ  آیه قرآن را از روی کاغذ بنویسد و در جای که لازم است از آن استفاده کند ابراز داشت: مهمترین برکت این مسئله بار روانی است که در بین مخاطبین ایجاد می کند.

 آیت الله خاتمی عنوان کرد: روحانیت مرزبان مکتب است و مهمترین رسالت و ماموریت بیان آموزه های دین، مکتب و توحید است.

وی افزود: در منبر باید از معاد و اخلاق عالمانه  و عملی برای مردم گفته شود نه اخلاق صوفی مابانه. 

عضو خبرگان رهبری گفت: رسالت دیگر روحانیت تحکیم نظام و انقلاب و ولایت فقیه است، اما متاسفانه بعضی ها اقدام به تخریب پایه ها می کنند و این نگرانی امام راحل بوده است.

شیاطینی حوزه را هدف قرار داه اند

آیت الله خاتمی عنوان کرد: شیاطینی حوزه را هدف قرار داند و به باور رسیدند که این حوزه  ،انقلاب را به وجود آورد و باید از بین برود؛ ولی بدانند آن را  به گور خواهند برد.

امام جمعه  موقت تهران با بیان این که  بزرگان تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می دانند،

وقتی رهبر انقلاب بیان داشتند حوزه باید انقلابی بماند همه حوزویان آمدند و این رسالت است؛ باید نظام و ولایت فقیه تقویت شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری پاسخ به شبهات را از دیگر رسالت مبلغان برشمرد وگفت: نباید تمام منبر سیاسی باشد و محور تحلیل ها، بیانات رهبر انقلاب است تحلیل های ایشان منصفانه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha