شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله  اعرافی

حوزه/ جامعه المصطفی(ص) با رویکرد تبیین معارف عقلانی و منطقی اهل بیت(علیهم السلام)، مهمترین قطب تولید فکر و اندیشه اسلامی و تربیت عالمان اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار دکتر مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، ضمن اشاره به برخی از فعالیت های جامعه المصطفی(ص)، کار صورت گرفته در این نهاد را از مهمترین فعالیت های بین المللی کشور ایران عنوان کرد و گفت: گستره ابعاد فعالیتی جامعه المصطفی(ص) در عرصه بین الملل را در مراکز دیگر دانشگاهی و حوزوی نمی توان یافت.

وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی(ص) یکی از مهمترین قطب های علم دینی جهان است، افزود: جامعه المصطفی(ص) با رویکرد تبیین معارف عقلانی و منطقی اهل بیت(علیهم السلام)، مهمترین قطب تولید فکر و اندیشه اسلامی و تربیت عالمان اسلامی به شمار می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که المصطفی(ص) به عنوان نهادی دینی ضمن صیانت از سنت های اصیل حوزوی از تجربیات روز جهانی در عرصه آموزش بهره گیری می کند، اظهار داشت: تأکید بر گفتمان انقلاب اسلامی که ضمن نهادینه سازی عنصر عقلانیت و منطق، بن مایه های فلسفی- عرفانی را مورد توجه قرار می دهد، از مهمترین ویژگی های المصطفی(ص) به شمار می رود.

وی یادآور شد: جامعه المصطفی(ص) مبین گفتمانی از اسلام است که ضمن درک نیازهای دنیای معاصر، پاسخ های متناسبی را برای بشر امروز ارائه می کند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) ارائه مباحث فرا مذهبی را از مهمترین ویژگی های المصطفی(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: در جامعه المصطفی(ص)، دانش پژوهان فقه را بر اساس رویکرد فقهی مذاهب خود فرا می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تأکید بر فرهنگ تعامل و هم افزایی میان مذهب اسلام را از دیگر رویکردهای بین المللی المصطفی(ص) دانست و اظهار داشت: جامعه المصطفی(ص) با راه اندازی 10 قطب پژوهشی، به دست آوردهای ارزشمندی در حوزه تحقیقات اسلامی دست یافته است.

 دکتر شفیعی رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از فعالیت های جامعه المصطفی(ص) در نشر و تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) در گستره جهانی، خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره های مشترک مهارتی و دانش افزایی، می تواند مباحث تخصصی در حوزه دانش های مهارتی را برای دانش آموختگان المصطفی(ص) در نمایندگی های داخل و خارج از کشور ارائه دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha