جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه / امروز باید همواره انديشه هاي والاي امام خميني(ره) را سرلوحه کار خويش قرار دهيم و در راستاي تحقق اهداف عالي انقلاب اسلامي گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ساری با اشاره به اين‌که عزت، عظمت و اقتدار ملت ايران مديون انديشه‌هاي بلند امام خميني(ره) است، اظهار داشت: شخصيت امام راحل بهترين الگو و سرمشق براي دستيابي به سعادت بشريت است.

وی ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) در قرن اخير يک هديه الهي براي جامعه بشريت بود و امروزه انديشه هاي تابناک آن امام بزرگوار در اکثر کشورهاي جهان ظهور پيدا کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: همه ما مديون امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي هستيم و هرچه داريم از امام راحل است و بايد در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهاي ايشان تلاش كنيم.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که امام خميني(ره) در طول عمر با برکت خود دغدغه اي جز نجات کشور و اسلام نداشت و در دوران زندگي انواع ناملايمات و سختي ها را بر اعتلاي اسلام و کشور متحمل شد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تفکر ويژه خود ثأثير شگرفي در ايران اسلامي و ديگر کشورهاي جهان بر جا گذاشته است.

وی با بیان این که انديشه‌هاي امام راحل احيا کننده تفكر و ايجاد تحول در روند دين‌گرايي و اخلاق مداري در جامعه بوده است، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی واژه‌هاي مهم مانند استكبار ستيزي و نظريه مهم و ترقي ولايت فقيه را به گفتمان غالب ديني و سياسي جهان تبديل كرد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام خمینی(ره) به دليل اينكه حكيم، فقيه و مجتهد، بنده و مطيع حق، عابد و زاهد، عارف و سالك، آگاه و مدبر، آينده نگر و تحليل‌گر مسائل مهم جهان بشريت و در يك كلام بنده واراسته از هر قيد و بند مادي بودند و همه چيز خود را در راه خدا در طبق اخلاص قرار دادند، خداوند هم او را حامي و پشتيبان بود و نتيجه زحمات ايشان عطيه الهي جمهوري اسلامي براي همه منتظران حكومت عدل امام زمان (عج)بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که امام خميني(ره) منادي وحدت و همبستگي ميان همه مسلمانان بود، اضافه کرد: معمار کبیر انقلاب منادي وحدت در جهان اسلام بود و امروزه اين مهم در جربان بيداري اسلامي منطقه به خوبي نمود عيني يافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترين دستاورد امام خميني(ره) را تشکل حکومت اسلامي دانست و گفت: انديشه‌هاي متعالي امام خميني(ره) به عنوان يکي از عوامل مهم تاثيرگذار در نشر، ماندگاري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و صدور دستاوردهاي انقلاب به ساير نقاط جهان است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نهضت عظیم امام خمینی(ره) موجب بیداری ملت های آزادی خواه جهان شد، بیان داشت: با ظهور قدرت انقلاب اسلامی ابهت ابرقدرت های جهان شکست و ملت ایران اسلامی به مردمی مقتدر در جهان مبدل شدند.

وی بر ضرورت نشر افکار و عقاید متعالی امام خمینی(ره) در سطح جهان تأکید کرد و گفت: بايد همواره انديشه هاي والاي امام خميني(ره) را سرلوحه کار خويش قرار دهيم و در راستاي تحقق اهداف عالي انقلاب اسلامي گام برداریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که امروز رسالت ما تبعیت از ولی فقیه و خلف صالح امام راحل هستیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) با مدیریتی امام گونه توانستند کشور را از بحران های متعددی به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha