جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدین درویش پور رئیس ستاد اقامه  نماز لرستان

حوزه /دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: خانواده ها بهترین الگو برای دعوت فرزندان برای انجام فریضه نماز، به خصوص نماز اول هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛حجت الاسلام عابدین درویش پور، عصر امروز در همایش نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده در خرم آباد، هدف از برگزاری این همایش ها را ارائه راهکار به مادران جهت تشویق و فرهنگ سازی نماز برای استحکام بنیان خانواده و تربیت فرزند صالح عنوان کرد و افزود: بهترین سرمایه برای پدر و مادر داشتن فرزندی نیکو است و اگر می خواهیم فرزندانی سعادتمند داشته باشیم، باید از همان کودکی آنان را با فرهنگ نماز آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید خانواده ها نسبت به فرهنگ سازی نماز بخصوص نماز اول وقت در بین فرزندان اقدامات اساسی و تشویقی را انجام دهند تصریح کرد: خانواده ها باید با رفتار، گفتار و کردار خود آموزه های اسلامی را به فرزندان خود آموزش دهند؛ چرا که فرزندان با الگوگیری در سنین خاص پذیرای رفتار و اعمال والدین خود خواهند بود.

نماز با حضور قلب مانع بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور هم با بیان این که نماز موجب تعالی اخلاقی،معنوی و انضباط اجتماعی می شود، خاطر نشان کرد: نماز با حضور قلب مانع بروز بسباری از ناهنجاری های اجتماعی می شود و می تواند فرزندان را در سنین خاص در برابر بسیاری از اعمال نابهنجار اجتماع و گروه همسالان واکسینه می نماید.

دریس با اشاره به این که خانواده ها با رفتارهای دینی خود و بکار بستن شیوه های تربیتی مناسب در نمازگزاری فرزندان خود نقش بسزایی دارند، افزود:خانواده ها نباید با جبر فرزندان خود را به نماز دعوت کنند، بلکه باید با رفتار و اعمال خود شور و شعور معنوی را نسبت به نماز و فرامین دینی در بین فرزندان خود نهادینه کنند.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز این فریضه واجب، از والاترین و بهترین راه ها برای سلامت معنوی و روحی در بین افراد جامعه است، یادآور شد: مسئولیت ترویج نماز اقامه نماز همگانی است و باید با وحدت و مشارکت همه جانبه اهمیت اقامه نماز را در بین دستگاه ها و نهادها و مردم را گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha