شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
[۳۸۱۰۹۰] اخترشناس فلسطینی ، همچنان در بازداشت رژیم صهیونیستی بسر می‌برد.

حوزه/ عماد برغوثی اخترشناس و پروفسور فلسطینی علی رغم فقدان مدارک کافی علیه او، مسئولین رژیم صهیونیستی اقدام به آزادی این استاد دانشگاه فلسطینی نکرده و به گفته جامعه زندانیان فلسطین، با وجود قرار آزادی، او همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با وجود اعلام آزادی عماد برغوثی اخترشناس و پروفسور فلسطینی از زندان‌های اسرائیل به علت فقدان مدارک کافی علیه او، مسئولین رژیم صهیونیستی اقدام به آزادی این استاد دانشگاه فلسطینی نکرده و به گفته جامعه زندانیان فلسطین، با وجود قرار آزادی، او همچنان در بازداشت بسر می‌برد.

در بیانیه‌ای که جامعه زندانیان فلسطین روز یکشنبه منتشر کرد: دادستان نظامی اسرائیل کیفرخواستی را علیه برغوثی ارسال کرده و او را متهم به تحریک علیه اسرائیل در فیس بوک کرده است.

در بیانیه منتشر شده آمده که نیروهای امنیتی اسرائیل برغوثی را در زندان اوفر مورد بازجویی قرار داده‌اند. زندان اوفر یکی از زندان‌های بدنام رژیم صهیونیستی است که معمولا از آن به عنوان مکانی برای توقیف بدون اتهام یا محاکمه بر اساس شواهد نامعلوم استفاده می‌شود.

جواد بولوس از وکلای جامعه زندانیان فلسطین گفت: حبس برغوثی بسیار بی‌معنی است و دادستان ارتش اسرائیل نیز روز پنجشنه اعلام کرده که مدارک کافی برای مجرم شناختن او وجود ندارد.

این درحالی ست که صدها دانشمند و استاد دانشگاه از سرتاسر جهان با امضای طوماری خواستار آزادی برغوثی شدند با این حال رژیم صهیونیستی که پیش از این اعلام کرده بود مدارک کافی علیه این استاد دانشگاه ندارد، حکم آزادی او را به اجرا نگذاشته و او را در بازداشت نگه داشت.

برپایه این گزارش به نقل از maannews.com، وکیل برغوثی درباره این تصمیم مسئولین اسرائیلی گفت: به اجرا نگذاشتن حکم آزادی برغوثی بار دیگر ثابت کننده این حقیقت تلخ است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی هیچ توجهی به روندهای قانونی ندارند و دادستان نظامی اسرائیل یک مقام بی‌اهمیت و خیالی  بوده و هیچ اهمیتی به قوانین حقوقی نمی‌دهند. این روندهای به اصطلاح قانونی نیز تنها برای سرکوب فلسطینیان با هر گونه شیوه و روش ممکن طراحی شده‌اند.

عماد برغوثی از اهالی روستای بیت ریما در ناحیه رام الله در اواخر ماه آوریل در ایست بازرسی نبی صالح در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شده بود. این دانشمند فلسطینی پیش از این نیز در اواخر سال 2014 به مدت یک ماه و نیم در بازداشت بسر برده بود که به خاطر درخواست‌های جامعه دانشمندان بین‌المللی آزاد شده بود. در آن زمان بازداشت برغوثی به دلیل اعتراض او به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار بیش از 2 هزار فلسطینی در این ناحیه انجام شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha