پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ کارشناس دینی رسانه ملی گفت: جامعه نباید به دنبال این باشد که شخصی اشتباهی کرده و کلیپ او در دست افراد قرار گرفت، آن را برای همه منتشر سازند؛ بی آبرو کردن دیگران علاوه بر این که گناه است، بر اساس روایات، موجب می شود که خود انسان نیز گرفتار آن اشتباه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حکمت 289 نهج البلاغه گفت: در این حکمت، امام علی علیه السلام ویژگی هایی از برادر دینی خود بیان می دارد که نخستین آنها، کوچک بودن دنیا در نگاه اوست.
وی افزود: برای این که بخواهیم ببینیم جایگاه ما در نگاه امام علی علیه السلام چه اندازه است، باید ببینیم چه اندازه دنیا در نگاه ما کوچک است. البته ما باید دنبال امور دنیایی و کسب و کار و تلاش برای رسیدن به روزی حلال باشیم، ولی نباید خود را اسیر آن کنیم.
کارشناس رسانه ملی با بیان این که اسیر دنیا، دنیا را به هر قیمتی که ممکن باشد، طلب می کند، گفت: وجود دزدی ها، نابود کردن و بی آبرو کردن رقبا، رشوه، ربا و...، همگی از نشانه های دنیا زدگی در میان افراد است.
وی افزود: امیر المؤمنین در کار و تلاش و انجام کارهای بزرگ، زبانزد بودند، ولی دنیا درنظرشان کوچک بود؛ این امام همام کمترین وابستگی به دنیا نداشتند. بنابراین کم توجهی به دنیا به معنای رها کردن امور روزانه و فعالیت های دنیایی در مسیر حلال نیست.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بردن آبروی افراد را گناهی بزرگ عنوان کرد و گفت: جامعه نباید به دنبال این باشد که شخصی اشتباهی کرده و کلیپ او در دست افراد قرار گرفت، آن را برای همه منتشر سازند؛ بی آبرو کردن دیگران علاوه بر این که گناه است، بر اساس روایات، موجب می شود که خود انسان نیز گرفتار آن اشتباه شود.
وی خاطرنشان کرد: در این عرصه فرهنگ سازی هایی نیز در روزنامه ها، سایت ها و رسانه ها انجام می شود که اشتباهات افراد را در صدر اخبار خود قرار می دهند؛ فرهنگ جامعه ما به شدت تحت تأثیر رسانه هاست و کاری که در آن ها ترویج می شود، به سرعت در میان مردم رواج می یابد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha