پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اجتماع مردم آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز که نا امنی سراسر منطقه را فراگرفته، ایران عزیز در امنیت کامل و ثبات و نشاط است و مسیر پیشرفت و توسعه را می پیماید.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، امروز دوشنبه 10 خردادماه، در اجتماع مردم استان آذربایجان غربی، در ورزشگاه تختی ارومیه گفت: امنیت و ثبات ایران زیرپرچم اسلام، ولایت فقیه و زحمات نیروهای مسلح و با اتحاد و توسعه به دست آمده است.

وی، تمام اقوام ایرانی را برابر و برادر و شاخه های تنومند ایران اسلامی دانست و گفت: مبادا کسی به فکر تفرقه افکنی و شکاف باشد، همه ما برای ایران اسلامی فداکاری خواهیم کرد.

رئیس جمهور، وحدت و انسجام ملت ایران را به خاطر فرهنگ بزرگ این ملت دانست و گفت: تمام ادیان و اقوام در ایران زیر یک پرچم قرار دارند و باید همه متحد و منسجم در مسیر رشد و توسعه کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: نباید کسی به دنبال تفرقه، اختلاف و شکاف بین مذاهب و اقوام در کشور باشد، چرا که همه ما ایرانی مسلمان و فداکار برای ایران اسلامی خود هستیم و خواهیم بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برگزاری دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات، نشانه اعتماد مردم به مجریان و وجود رقابت سالم در انتخابات بود، چرا که اگر اعتماد و رقابت سالم وجود نداشته باشد. بی‌تردید، انتخابات شکوهمند نخواهد بود.

مردم به خشونت و افراط گرایی "نه" گفتند

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران با حضور خود در انتخابات شکوهمند، اعلام کردند که در این سرزمین خواهان بهبود معیشت و همصدایی و وحدت مسئولین برای توسعه و رونق اقتصادی و به دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و ملی هستند. مردم در این انتخابات به خشونت و افراطی‌گری "نه" گفتند و اعلام کردند که ما خواهان رشد و ترقی هستیم، نه شعارهای بی‌محابایی که رابطه ایران را با کشورهای جهان با شکاف مواجه کند.

 هنر نیست که دشمنان و رقبا را علیه خود متحد کنیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: هنر نیست به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبا را علیه خود متحد کرده و شرایطی را به وجود آوریم که حتی کشورهایی که سال‌ها دوست و در کنار ما بودند، در سازمان ملل متحد در کنار آمریکا به عنوان دشمن ملت ایران قرار گرفته و علیه ما رأی به تحریم بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: دنیای سیاست، عرصه امتیاز دادن نیست، بلکه عرصه امتیازگرفتن و ایجاد شرایط مناسب برای کار اشتغال و حرکت مردم به سمت تعالی است.

در دوران وفور درآمد نفتی به جای اشتغال به واردات روی آوردند

رئیس‌ جمهور با طرح این سئوال که چرا ملت ایران باید از حقوق مسلم خود محروم مانده و جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی در استانی مانند آذربایجان غربی با این همه عظمت، شکوه و همسایگی با سه کشور بزرگ ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، نگران کار و اشتغال باشند، گفت: در دورانی که وفور درآمد نفتی در کشور برقرار بود و نفت بشکه‌ای 147 دلار فروخته می‌شد، سالانه بیش از 80 میلیارد دلار صرف واردات کالا شد.

دروازه های بسته تحریم باز شد

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور، گفت: ملت ایران در این مقطع خواستند که راه برای صادرات کالاهای ایرانی به سمت کشورهای جهان گشوده شود و اولین قدم دولت در این راستا این بود که دروازه‌هایی را که دشمن به روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات ورونق اقتصادی را با تحریم سد کرده بود، بگشاید و تحریم‌ها را لغو کند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که شرکت‌های مختلف از کشورهای جهان به دنبال حضور و سرمایه‌گذاری در ایران هستند، افزود: در ماه‌های اولیه برداشته شدن تحریم، شاهد اولین قدم‌های سرمایه‌گذاری در ایران هستیم و در همین قدم‌های اولیه کشورهایی که سهم ایران را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند، به سمت حرکت به شرایط قبل تحریم هستند.

تاکید بر رونق اقتصادی و اشتغال جوانان

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه با همت دولت و مردم امسال رشد اقتصادی مناسبی را در کشور شاهد خواهیم بود، گفت: اگر به دنبال اشتغال جوانان به عنوان مساله اول کشور و مهم‌ترین هدف دولت و ملت هستیم، باید همه در کنار هم دست به دست هم بدهیم تا اهداف ملی را به ثمر بنشانیم.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه نباید به دنبال مسایل حاشیه‌ای بوده و برای مسایل نه چندان مهم روبروی هم قرار بگیریم، تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف ملی باید مسایل حاشیه ای را کنار گذاشت. اگر می‌خواهیم جوانان ما در مسیر اشتغال و کشور در مسیر رونق و تحول قرار بگیرد، باید تنش‌زدایی داخلی داشته باشیم و منسجم در کنار یکدیگر برای توسعه و رونق کشور تلاش کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه همه اقوام ایرانی باید برادرانه در کنار هم قرار داشته باشند، افزود: دولت یازدهم اجازه نمی‌دهد در یک کشور اسلامی تفاوتی میان اقوام گذاشته شود، چرا که همه ما شاخه‌های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و توانسته‌ایم از توطئه‌هایی که صهیونیسم و استکبار علیه ملت ایران طراحی کرده بود و با بی‌تدبیری، کشور در چاه تحریم افتاده بود، عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: امروز در حالی که منطقه را ناامنی، افراطی‌گری و قوم‌گرایی فرا گرفته، در ایران امنیت و ثبات به بهترین شکل برقرار است.

رئیس‌ جمهور، ایران را سرزمین اتحاد و برادری همه اقوام برشمرد و گفت:‌ منطقه آذربایجان به ویژه آذربایجان غربی همواره سمبل زندگی مسالمت‌آمیز میان شیعه و سنی و اقوام مختلف بوده است.

وی، آذربایجان غربی را دیار مرزبانان غیور سرزمین ایران و ارومیه را نگین آذربایجان خواند و افزود: همواره شاهد افتخارآفرینی‌های مردم دلاور این سرزمین در خطه‌های مرزی بویژه آذربایجان غربی هستیم.

پاسداری از مرزهای ایران اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان غربی پیوسته و به خوبی حراست از مرزهای ایران با سه کشور همسایه را بر عهده داشتند و چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز که منطقه را ناامنی فرا گرفته است، همواره با اقتدار حافظ و پاسدار مرزهای ایران بوده و هستند

وی افزود: استان آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با همسایگان ایران باید به عنوان پایانه اصلی صادرات محصولات کشور به کشورهای منطقه باشد و در این راستا دولت یازدهم متعهد است که در همه مرزهای آذربایجان غربی رونق اقتصادی ایجاد کند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات استان آذربایجان غربی، صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان در نظر گرفته است، گفت: استان آذربایجان غربی با وجود یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت، استعداد فراوانی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سفر خود به استان آذربایجان غربی پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و وعده‌ای که در آن سفر به مردم این استان مبنی بر احیاء‌دریاچه ارومیه داده بود، گفت: ما به وعده‌ای که به مردم ارومیه داده بودیم، عمل کردیم و اولین مصوبه دولت یازدهم در خصوص احیاء دریاچه ارومیه بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • talabeh IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خدارو شکر که این امنیت به تو هیچ ربطی نداره والا بیچاره تر ازاین می کرده ایران رو