جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 نمایشگاه منتظران آفتاب در افغانستان

حوزه/ همزمان با دهه دوم ماه مبارک شعبان " نمایشگاه روایی- تجسمی منتظران آفتاب" به همت اعضای مجمع علمی- فرهنگی موعود، با ضرورت و اهداف ذیل در شهر کابل به مدت یک هفته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به تناسب گسترش علم و تکنولوژی، تنوع و تکثر شیوه ها و ابزار تبلیغ و إلقای مفاهیم ارزشی و اعتقادی، نمایشگاه های مفهومی روایی در قالب آثار متنی- تجسمی از شیوه های بدیعِ موثر و پرطرف دار جهت ترویج و تبلیغ ارزش های دینی و ترسیم رفتارهای فرهنگی در نمایندگی المصطفی(ص) در افغانستان برگزار شد.
احیای ارزش های دینی در پرتو مباحث مهدوی، معرفی حقیقت مهدویت به جامعه، به ویژه نسل جوان و نوجوان، آشنایی بیشتر و عمیق تر با اصل امامت و معرفی حضرت مهدی(عج)، تعریف مفهوم انتظار، غیبت، ظهور، حکومت ولی عصر(عج) و برنامه های آن حضرت از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.
فعالیت این نمایشگاه در سه حوزه بخش اصلی، بخش فرعی و نشست های علمی ترسیم شده است. در بخش اصلی، به صورت عناوین هشتگانه «وادی آگاهی»، «تنها راه»، «از کجا آغاز کنیم؟»، «جامعه ی منتظر»، «به سوی ظهور»، «او کی خواهد آمد؟»، «عصر طلایی» و «چرا تأخیر؟"»؛ مباحثی پیرامون وضعیت موجود جهان، جایگاه امامت در نظام اعتقادی اسلام، معرفی امام زمان(عج)، زمینه سازی ظهور، انتظار، غربت امام، آسیب شناسی مهدویت، علایم و شرایط ظهور و مدینه ی فاضله مطرح می شود.
بخش فرعی این نمایشگاه نیز دربردارنده غرفه ای برای فروش کتاب های دینی و مهدوی، پاسخ به سؤالات و شبهات مهدویت  و نمایش فیلم معرفی مجمع علمی و فرهنگی موعود می باشد.
نشست های علمی در نمایشگاه منتظران آفتاب، همه روزه در پایان روز، با حضور کارشناسان مهدویت به منظور تحلیل عمیق تر و علمی تر مقوله مهدویت و انتظارِ ظهور منجی برگزار می گردد، که دانشجویان و اقشار فرهنگی جامعه افغانستان مخاطبان اصلی این برنامه به شمار می روند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha